Inseguritats
Hola,
Sóc una noia amb bastantes inseguretats i amb paranoies. Tinc les cames gordetes i chicha a la panxa, el metge em diu que tinc el pes ideal i que estic bé però jo no sento el mateix, em sento molt insegurada de tot això.
El meu cervell demana que no menji tant O eviti picar entre hores, però el meu cos demana més menjar. Al final acabo agafant qualsevol cosa menys fruita, i em sento molt malament amb jo mateixa ,em dono la culpa de tot, m'autocastigo.
Mai li he dit això a ningu per la por de que em diguin de que tinc bon cos i que estic bé, però jo no ho crec així. Porto uns dies pensant en deixar de berenar O menjar menys per dinar/esmorzar. El sopar ja fa mesos que faig el mínim, una mica de pa i tirando. Se que el que estic fent és dolent per mi, ja que al principi de fer tot això el meu estómac feia sorollets, ara ni això, però tinc molts antojos.
Nose que puc fer, ajudeu-me, si-us-plau, gràcies adelantat
Laura Centellas

Hola!
Moltes gràcies per contactar amb nosaltres.  A l’adolescència és molt comú tenir inseguretats amb el propis cos, davant dels canvis corporals constants. Si la teva metgessa t’ha dit que estàs en el pes ideal, serà veritat així que procura no obsessionar-te ni capficar-te en aconseguir cert número a la bàscula.
El teu cervell no et demana que mengis menys, sinó que et relaxis i no et pressionis tan a tu mateixa, ja que estàs patint i molt i necessites cuidar-te, respectar-te i mimar-te. Construir una bona autoestima i acceptar-te tal com ets. Ningú és perfecte (sinó que avorrit seria, oi?). Tothom tenim els nostres defectes i això ens fa ser únics i diferents de la resta, amb les nostres coses que ens caracteritzen i les nostres qualitats positives que ens fa ser especials.
No et saltis àpats ni et culpis pel que menges o deixes de menjar. Intenta portar un estil de vida saludable, fent 4 o 5 àpats diaris i activitat física moderada (4 o 5 dies a la setmana).
El que has de fer és demanar ajuda als teus pares. Ells sabran com ajudar-te, ja que t’estimen i et coneixen més que ningú i volen el millor per a tu. Si no ets capaç perquè les forces no et deixen, parlar primer amb una amiga de confiança que t’animi i et motivi a demanar ajuda i t’acompanyi en aquest camí tan difícil. Perquè sola no podràs ajudar-te, i pel que sembla tens unes conductes perilloses per la teva salut i sempre és millor demanar ajuda a algú de confiança.
Ànims, estic convençuda que pots!
Espero haver-te ajudat, una forta abraçada!!
La Laura Centellas