No puc mes...
Hola , al institut em sento molt sola. De tot l’insti només tinc una amiga. I un altre que nose si es pot considerar amiga, perque casi sempre fa el que li dona la gana sense comptar amb mi i deixanme sola en moltes coses.
Estic farta ya, d’aixecarme del llit i no tenir ganas ni de menjar pel simple fet de saber el dia q mespera. Al primer trimestre ho vaig pasar una mica malament, plorava gairabe dia derrere dia. Pensan perque mhavia de pasar a mi. Al segon trimestre doncs ja em vaig acostumar una mica mes i vaig ferme una mica mes “forta”. Pero enserio estic fatal, i ja no es que digui nomes es al insti, i el demes dia be. Perque mafecta en tot el dia ya el fet de passar-ho malamen al insti.
I pues pf nose que fer amb la meva vida enserio. I la meitat del meu institut son uns...c@brons per no dir un altre paraula. I ja nose que fer amb la meva vida perquè cada dia em canso mes d’aquesta situació. I pensar que hauré de pasar a 4t amb aquests. I graduarme amb ells se’m posa la pell d gallina.
La meva meva ex amiga, mha deixat d “costat” perquè una noia la qual ara son inseparables, li va menjar literlament el coco, perquè em deixés de costat. I també veure q la meva ex amiga, sempre va amb ella sempre la veig juntes pensant tot el que ella i jo vam pasar durants ANYS. I que arribi una persona en 1 any una manipuladora, que va fer que ella em deixés de costat, nose com. Doncs tot això es junta i cada vegada ho paso fatal cada vegada que hi penso. Nomes vuy que arribi estiu i s’acabi ya el insti perquè aixo es una tortura.
A fora del centre tinc el meu grupet d’amigues, pero de que em serveiz aixo si al insti em fa estar fatal durant tot el dia. Osigi nose que fer. I no em cambiare de insti perquè em pilla a laltre punta del poble.
Gracies pel treball que feu dia a dia per ajudae als joves amb problemes. un petó.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per la teva consulta.
Les amistats en l’adolescència tenen un paper important, de manera que entenem que aquesta situació amb les amigues sigui complicada per tu.
Pel que fa a les teves relacions a l’institut, intenta conèixer noves persones, obre una mica la teva visió, potser de manera superficial et semblen persones non grates, però a vegades, quan escoltem als altres i els intentem comprendre veiem parts d’elles que ens sorprenen i ens poden ajudar a connectar-hi.
I referent a la teva ex amiga, intenta parlar-ne amb ella, explica-li que aquest canvi en la seva relació t’entristeix... parla-li de les teves emocions, de com et sents, de què et passa, i escolta el que ella et vulgui explicar. Si ella no vol tenir aquesta conversa amb tu, caldrà que ho acceptis i facis un pas al costat i respectar la seva decisió.
A vegades la millor opció no és fugir dels problemes, o de les situacions que ens angoixen, (canviar d’institut) sinó poder aprendre a gestionar-ho de la millor manera possible. Així que nosaltres t’animem a que mantinguis aquesta conversa amb la teva amiga, que intentis iniciar noves amistat i que t’estimis molt. Valora’t i fes-te valdre.
Una abraçada!
La Laura Centellas