No se com ajudar a la meva amiga
Ja fa un mes o així que la meva amiga em va explicar que a la seva germana li van dietnosticar anorèxia. Ella no ho esta passant gaire be perque a casa seva les coses estan dificils i diu que se li fa impossible veure la seva germana aixi. Jo intento ajudarla i escoltar-la tant com puc pero no se si faig bé de preguntarli que com va per casa.
Apart, jo mai mhe sentit gaire be amb el meu cos, i algunes coses que m'agradaria explicarli no se si dir-les perque putser encara l'agobiaré mes. Que puc fer?
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per consultar i explicar-nos el que et preocupa. Pel que ens expliques, hi ha dues coses que et preocupen. Per una banda la situació de casa de la teva amiga i per altra banda, com et sents amb el teu cos. En referència a la situació de la teva amiga, el que pots fer és estar al seu costat, estic segura que ja ho fas, però ella necessita un recolzament fora de casa que no estigui vinculat a la situació que estan vivint. Escolta-la, distreu-la, fes-la riure, necessita poder treure tot el que porta a dins però també parlar pensar en altres coses. En referència a com et sents amb el teu cos, dir-te què és totalment normal que ens sentim així. El nostre cos canvia, i és normal que hi hagi coses que no ens agradin tant com d’altres. El consell que et donem és que acceptis aquests canvis. A tots ens agraden més unes coses que d’altres però les hem d’acceptar igual, ja que no podem fer res per canviar-les, el nostre cos és com és i tenim una constitució difícil de canviar.  Ets més que un cos, el teu caràcter i les teves habilitats també conten i això afecta a la imatge que tenim i que tenen els altres de nosaltres mateixos. T’aconsello que aprenguis a mirar-te amb bons ulls i amb molta atenció, perquè segurament descobriràs que hi ha molts aspectes (del físic, de la personalitat, de les teves habilitats...) que fan que siguis única i perfecte tal i com ets. Entenc que com a amiga teva que és, t'agradaria explicar-li i compartir els teus sentiments, però com t'hem dit abans, t'aconsellem que evitis parlar de temes relacionats amb el patiment que tenen a casa, està sent molt dur per ells segur, necessita distreure's! Una abraçada!
La Laura Centellas