Mitomania?
Hola,
Des de que tinc molt poca edat m'he acostumat a mentir molt, fins i tot per coses per les que no hauria de mentir, coses insignificants que no importarien a ningú.
D'altra banda, també he tingut continuades ensomniacions des de sempre, és a dir, imagino un món (que sé que no és real) amb un protagonista que és pràcticament tot el que voldria ser. D'això en sóc conscient fa poc, perquè sempre he ensomniat i és un hàbit que augmenta amb la música.(MaDD)
El que realment em pregunto és si és dolent mentir tant. Sé que no és una cosa "normal" pero que no seré le primera persona que ho experimenti, he inventat i explicat als meus amics dues històries amb dos nois (un dels quals existeix però no amb aquest sentit). Sóc una persona molt introvertida i amb poca autoestima i molts complexes. Fa molt que espero que sigui una fase i que pugui deixar de mentir, però tot i que tinc control ho acabo fent perquè em sento millor, més important o acceptada.
Realment sé que és absurd i que inventar que he estat amb algú i que tinc una vida interessant no treu que no sigui cert. Hauria d'evitar-ho? Sé que s'atrapa abans a un mentider que a un coix, podrien saber la veritat i sentir-se enganyats, però no és el que em preocupa, el que em preocupa és si estic perdent part de la meva personalitat per voler semblar algú que no sóc i ara, no sé com parar-ho.
Ensomniar és un hàbit que quan era petita em relaxava molt i no vaig parar de fer-ho mai. No he mentit sempre tant com ara, ho feia però no tant.
En el fons m'esforço per pensar que és una conducta normal i que no hi ha res de rar, però tinc familiars amb trastorns de salut mental greus i em fa molta por ser igual. Vull frenar ho però a la vegada m'espanta.
Moltes gràcies per haver-me escoltat virtualment.
Laura Centellas

Hola!
Això de dir mentides ha sigut un aprenentatge al llarg dels anys, i necessitaràs un temps per poder-ho "desaprendre".
Si vols, porta el teu propi "diari de les mentides" on vagis apuntant quines mentides has dit, què volies amagar i si creus que t'ha donat resultat. També pots apuntar-hi respostes alternatives a la mentida: "ostres, no ho sé", "no m'ho havia plantejat mai", "no tinc una opinió clara", "deixa-m'ho consultar".... tot el que se t'acudeixi.
D'aquesta manera en seràs més conscient i probablement, podràs anar canviant algunes coses... És possible que a través del diari puguis veure amb quines persones tens més tendència a mentir i podràs pensar en el motiu: és una amistat, és la teva família, és algú del professorat?
Ves observant i apuntant, com més informació tinguis més fàcil serà anar canviant comportaments ;)
I si alguna cosa relacionada amb els teus antecedents familiars et preocupa, parla-ho amb la família i busqueu ajuda professional.
Una abraçada!
La Laura Centellas