Possible cas de transtorn alimentari
La meva amiga està obssesionada amb el seu cos i amb les calories que té el menjar. Fa temps que no menja i s’aïlla de les persones. Estic molt preocupada. Què he de fer?
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per contactar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa.  Fas molt bé d'haver donat aquest primer pas. La teva amiga de ben segur ho estarà passant molt malament i necessita a les seves amigues al seu costat. Tot i que potser estigui més distant, enfadada i us respongui malament, no dubteu que no ho fa a propòsit, és el seu malestar intern. Els amics teniu un paper molt important a l'hora de donar-li suport i recolzament a una persona afectada, però malauradament, no podeu curar-la, això és tasca dels professionals que li fan el tractament, en el cas que el necessiti. A continuació et deixem alguns consells:
Escoltar la persona i mostrar-se comprensiu amb la seva situació (no renyar-la). Encara que et pugui semblar que no és gaire, saber escoltar a la persona és una gran ajuda per a ella.
Un amic no jutja, ni qüestiona. Hem de ser comprensius, respectuosos i entendre que hi ha algo que el/la fa patir molt i ho està passant malament. Ens necessita al seu costat.
Animar la persona a que demani ajuda professional. Això és fonamental perquè una persona es pot recuperar d'un trastorn de la conducta alimentària sempre i quan faci tractament amb professionals especialitzats.
Si tot i insistir en la necessitat de que rebi tractament la persona continua negant-se el millor que podeu fer és dir-li que us veieu en l'obligació de parlar amb els seus familiars, especialment si la persona afectada és menor d'edat, per a que busquin ajuda professional. Segurament la família també haurà identificat les senyals d'alerta, però sempre és convenient que rebi informació de part dels amics de l'afectat/da. Donant aquest pas és molt probable que la persona es molesti amb vosaltres, però més endavant ho entendrà i ho us agraïrà sincerament.
Esperem haver-te ajudat! Una abraçada
La Laura Centellas