Que faig?
Hola, fa un temps vaig escriure una consulta dient-vos que veia la necesitat d'anar al psicoleg, pero no veig el moment oportu ni les formes de dir-lis als meus pares, crec q no els sentaria molt bé, perque començarien a dir q parli amb ells... però hi ha certs temes que necesito parlar-los sense que hem jutgin i amb ells no podria. Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola!
Primer de tot et volem dir que ser conscient que tens un problema i necessites ajuda és molt valent. Et proposem alguns tips per poder dir a casa que vols anar al psicòleg:
• Busca un moment tranquil a casa, en el que et sentis còmoda i segura.
• Si ho prefereixes li pots dir primer a un i després a l’altre, de manera individual.
• Si parlant et costa, pots deixar-los una nota exposant la teva necessitat d’explicar-los alguna cosa, i deixar que siguin ells qui iniciïn la conversa.
• Sigues clara i exposa a la família què et preocupa, explicant que tu sola no ho saps/pots gestionar.
• Pots començar amb frases com: “puc parlar amb tu? Des de fa un temps sento que alguna cosa em preocupa i crec que necessito parlar amb una professional sobre això”
És probable que ells hagin notat alguna cosa i no necessitis donar gaires explicacions ni detalls. I també és normal que et preocupis per com s’ho prendrà la família, tot i que la majoria recolzen als seus fills/es quan se n’adonen que alguna cosa us està passant.
Esperem que et serveixi d’ajuda.
Una abraçada
La Laura Centellas