Ansietat
Hola! Us escric perquè fa bastants mesos que no controlo gaire el que menjo, és a dir tinc una obsessió molt gran amb tot el menjar no sa. Però és que sobretot aquests dies tinc una ansia brutal i no puc parar de menjar xocolata... Ho vull poder evitar, però és que sempre n'acabo menjant.
A més a més, sóc bastant especialeta amb el menjar podria dir que la majoria de productes sans (tipo fruits secs, la majoria de verdures, fruita...) no m'agraden i ja no sé què fer.
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa. Les emocions estan molt conectades amb el nostre estòmac, amb el que mengem i el que ens ve de gust. Normalment, quan sentim ansietat menjem per emoció, el que es diu gana emocional. Quan tenim gana emocional, tendim a menjar aliments no tant saludables, com per exemple la xocolata que ens comentes. En canvi, quan tenim gana de veritat, gana real, menjariem qualsevol cosa, ens agradés o no. Amb això el que et volem dir, és que és normal que menjem més "guarrades" quan sentim ansietat, quan estem nerviosos,... Per tant, s'estabilitzarà quan les nostres emocions també ho facin. La situació que estem vivint ens està generant molta incertesa i ens pot provocar que sentim ansietat. T'has de permetre expressar el que sents, riure, plorar, estar rallada, etc. Quan li posem paraules al nostre malestar, no juguem amb el menjar. Una abraçada!
La Laura Centellas