AnsieTWT
Hola, Adolescents! Gràcies pel treball que realitzeu :)
Porto uns dies que sento que necessito anar al psicòleg, però no sé com fer-ho. Per temes de salut he hagut d'anar al CAP, però sento com si no m'escoltés o no em volgués escoltar. Mai trobo com dir-li d'anar al psicòleg. No en soc fan, però tinc ansietat i aquests dies m'està augmentant molt més. I m'angoixa, per això hi vull anar. Quan em ve l'ansietat intento no pensar i relaxar-me, però a vegades és inútil perquè sento que el cor se m'accelera per no res i em venen ganes de vomitar. Després se'm passa... Potser escrivint o fent meditació. Però en res torna, perquè tinc masses coses al cap i no sé com fer-les fora.
Ara ja encara sort que estic millor i em puc distreure, però vaig tenir uns dies que sentia que tot acabaria... I a vegades em tornen a venir aquests pensaments negatius i intrusius que em fan mal i que m'han fet obsessionar-me a cada moment a com estic de pulsacions. I és com un peix que es mossega la cua: em medeixo les pulsacions per saber si estic calmada; estic nerviosa i al notar-ho m'hi fico més, em ve l'ansietat, em calmo i tornem altre cop... No sé per què em pasa.
Com puc desfer-me d'aquest sentiment? Vivim per a que tot (la vida) s'acabi?
Laura Centellas

Hola!
Moltes gràcies a vosaltres per confiar en el consultori.
El teu metge de capçalera et pot fer la derivació al psicòleg del CAP, explica-li aquests mateixos símptomes al teu metge de capçalera, i al final afegeixes: i em podries derivar al psicòleg?
Un altre opció és demanar a la teva família que t’ajudin a buscar ajuda professional en un centre privat. Per això caldrà que busquis un moment en el que estiguis tranquil·la i confiada i els hi puguis demanar aquesta ajuda. Segur que la teva família t’ajuda.
D’altra banda, el que pots anar fent tu per el teu compte és deixar de medir-te les pulsacions, ja que això et genera més ansietat que calma. Intenta calmar aquesta ansietat d’un altre manera, com per exemple amb la meditació practicant mindfulness, fent control de la respiració... El que també és important és que intentis identificar quin es el focus de tota aquesta ansietat, i potser per aquest punt és per al que necessitis una mica més d’ajuda, una persona professional de la psicologia et podria ajudar a això.
És genial que t’hagis adonat que necessites ajuda, ara cal el petit passat de demanar-la.
Una abraçada!
La Laura Centellas