Amistats
Hola,
sóc una noia que no se per quin motiu, la gent a poc a poc em deix de banda.
Actualment, estic a una residència estudiant, els primers 2 mesos estava super bé amb la gent que vaig coneixer, pero a poc a poc deixaven de dir-me els plans que feien, a no contestar-me els missatges si són de tipus queden per anar a tal lloc... nomes em contesten si es algo dels estudis i poca cosa més.
Per suposat, aqui hi ha un problema, pero per quina part? és per part meva o per part seva?
soc una noia que al principi soc tímida, pero a poc a poc després em vaig obrint.
Necessitaria ajuda/consell sobre amistats si us plau; ho estic passant molt malament i sempre acabo plorant.
Gracies i una abraçada
Laura Centellas

Hola bonica!
Gràcies per utilitzar el consultori.
Nosaltres no podem saber per quina de les dues parts hi ha el problema. Possiblement sigui per les dues parts. “ni els bons són tan bons, ni els dolents són tan dolents”, el que pots fer tu és el que pugui estar en les teves mans. No podem actuar sobre el comportament dels altres, però si podem actuar en com ens influeix a nosaltres aquest comportament, i en quin comportament tenim nosaltres.
Nosaltres et podem aconsellar que intentis buscar a una o dues persones (per començar), amb les que creguis que pots tenir confiança o amb les que ja tens aquesta confiança, i demanar-los per parlar. Si són persones que estaven en el teu grupet anterior, els pots preguntar si passa alguna cosa amb tu, si hi ha alguna cosa que has fet que no els ha agradat... i poder explicar-los com et sents quan no t’avisen per fer plans, i com et fa sentir que nomes t’avisin per coses relacionades amb els estudis. Potser aquí descobreixes si hi ha alguna cosa que tu pots millorar.
Després també és important que tu proposis plans, no serveix que sempre siguis la que espera a que els altres l’avisin, intenta alguna vegada proposar algun pla tu. No cal que sigui quelcom molt gran, pot ser anar a prendre un cafè, o quedar abans d’entrar a classe... algun petit gest que mostri interès per part teva.
Esperem haver-te ajudat una miqueta
Una abraçada ben forta!
La Laura Centellas