TRANSTORN ALIMENTAR?
Tinc una amiga que s'autolesiona per que no te prou autoestima. I en part potser es culpa meva perquè jo tampoc en tinc i des de que dic que estic grassa ella ho diu i s'autolesiona. Estic una mica preocupada per que ens hem distanciat una mica i no se com ajudar-la. A mes crec que abans d'ajudar-la a ella m'he d'ajudar a mi per fer-ho millor. Alguns dies m'he deixat l'esmorzar (a propòsit) per intentar baixar de pes i estic seguint una rutina d'esport. M'han dit que m'he aprimat una mica però jo em vull aprimar mes. A mes ara s'apropa l'estiu i anar amb biquini serà un horror. Crec que no tindre mai una relació i a part de la meva família ningú voldrà estar amb mi, quan veig persones que s'agafen de la ma em començo a repetir que ningú m'estimarà.
Merci pel que feu!
Laura Centellas

Hola bonica, primer de tot gràcies per confiar en nosaltres per ajudar-te.
Tenir baixa autoestima a l’adolescència és molt comú i tu no tens la culpa de que la teva amiga tampoc en tingui. El que preocupa molt és que tu tens una visió negativa del teu cos i fas conductes molt perilloses per tal de baixar de pes (com deixar d’esmorzar i crear-te la teva pròpia rutina d’esport). Et pots arribar a obsessionar moltíssim i t’animaria a que ho aturis abans que sigui massa tard. El que em preocupa molt també és que la teva amiga s’autolesioni....és una conducta d’alt risc i molt perillosa!!!! Anima-la a que demani ajuda, no li guardis el secret (si és que no sap ningú), perquè això no es pot quedar així.
Després, el que comentes sobre la por que tens en relació a que ara ve l’estiu i anar amb bikini et serà molt complicat...cuida el teu cos! Respecta’l, valora’l, i confia en que és preciós tal com és. Ningú té el cos perfecte, tots els cossos són meravellosos en la seva naturalitat i únics. Per tal de tenir una bona autoestima has de tenir comentaris més positius cap a tu i confiar en que tot anirà bé i que t’estimaran i trobaràs parella i tu també seràs capaç d’estimar! No t’amoïnis, tot arribarà, no cal córrer.
Quedat amb el missatge de cuidar-te a tu mateixa per cuidar a la teva amiga, però alhora que intentes ajudar-la i acompanyar-la en el procés al igual que tu també hauries de tenir algú que et pugui acompanyar.
Espero haver-te ajudat bonica,
Una abraçada!
La Laura Centellas