pèrdua de pes sense motiu
Hola, a que es pot deure que hagi baixat de pes si no estic fent dieta i faig els exercicis físics que porto fent des de fa un any (15 min 4 cops a la setmana)? A sobre, vaig menjar molt per nadal i per pasqua però seguia baixant de pes sense motiu. Pateixo bastant estres però he tingut temporades pitjors i normalment em causava augment de pes (a batxillerat pesava 62), també em noto molt deprimida per temes externs i en part veure'm prima em comença a agradar bastant. Últimament començo a no tenir gana a la nit però menjo igual. Fa un any i de normal pesava 59-60 kg (no estava grassa) i ara peso 56 (no peso tan poc des dels 12 anys i tinc 21 ara) i tothom em diu que se'm nota molt i que se'm marquen les costelles. A que es pot deure? Gràcies
Laura Centellas

Hola!! Gràcies per confiar en la nostra tasca, esperem ser-te d’ajuda.
Bé, pel que comentes has baixat de pes sense motiu aparent des de fa un temps, concretament al voltant d’uns 4kg. No és una pèrdua de pes exagerada, però si segueix així i no hi hagi una causa que ho justifiqui t’animo a que vagis al teu metge referent i que et faci proves per comprovar que no hi hagi orgànic que ho expliqui.
Ara bé, tot i que no facis dieta, potser els aliments o les quantitats que menges són diferents o inferiors. Pel que fa a l’esport, tot i no canviar la rutina des de fa un any, pot ser que et moguis més i tinguis un metabolisme més ràpid...També hi ha altres factors que poden influir, com l’estrés que comentes que tens, o el sentiment de tristesa, que en ocasions poden fer que et tanquin l’estómac i en conseqüència, la gana. Aquests factors o d’altres que potser s’estan donant i no estàs contemplant, poden explicar aquesta baixada de pes, que per ara no és alarmant. Però si segueix, t’animo a que demanis ajuda a un professional que et faci una valoració completa i t’ho podrà dir millor.
T’animaria a no obsessionar-te pel pes que et surt a la bàscula, és tan sols un número, no representa la teva salut.
La base de tot és acceptar-te tal com ets i tenir una bona autoestima, respectar-te i valorar-te, independentment del teu pes.
Espero haver-te ajudat guapa, ànims!
La Laura Centellas