TCA
Hola, ultimament noto a una amigua meva, distant. I que no menja. Fa uns mesos em va explicar que vomitava però em va dir que no ho ha fet més. Crec que torna a fer una cosa similar. Pero quan li pregunto em cambia el tema. I si li dic q te que menjar més perque ni per esmorzar ni per dinar menja res, s'enfada i diu q no hem posa amb les seves coses. Jo la vui ajudar pero no se com. A vegades li dic q hauria de parlar amb els seus pares o alguna professora, i diu que si sen entera algu, es suicidaria.
Laura Centellas

Hola bonica! Gràcies per confiar en nosaltres i comentar-nos la teva preocupació.
Pel que dius, la teva amiga sembla que està patint molt. Tot el que comentes són senyals de risc molt greus que ens fan pensar que pugui estar tenint un Trastorn de Conducta Alimentària (aïllament, restricció de menjar, vòmits, etc.). Fas molt bé d’animar-la a que demani ajuda. Tot i que ella no es veu capaç de demanar ajuda, acompanya-la i segueix motivant-la per a que ho faci. Escolta-la sense jutjar-la, permet que es desfogui i s’expressi amb tu o amb qui ho necessiti. Si al final veus que va passant el temps i no es veu en cor de demanar ajuda, ho hauràs de fer tu. I sabem que és una tasca molt difícil i que ella pot tenir la impressió que l’estàs traint com amiga, però a la llarga veurà i s’adonarà que ho estàs fent pel seu bé. Guardant-li el secret no l’ajudaràs.
Molts ànims i forces! És una situació molt complicada però la teva amiga té una sort molt gran de tenir-te al seu costat.
Una forta abraçada!
La Laura Centellas