Necessito ajuda
Hola,
Aquest curs m'està anant fatal, a l'insti han barrejat classes i em costa molt fer amics. Fins aquest curs sempre era de les noies estudioses però aquest curs no ho sóc perquè perdo el temps pensant en els meus problemes. Normalment em passo 3-4h al dia sense fer res, només pensant.
Això m'ha passat durant tot el curs però l'altre dia em vaig intentar suicidar, al final no ho vaig fer, però no em va faltar gaire.
L'únic que m'ajuda a seguir és la música, però cada dia estic menys motivada.
A vegades penso que estaria bé demanar ajuda als meus pares o al meu germà però després la gent parlarà i tothom és pensarà que sóc una dramàtica.
També he pensat en canviar d'institut però no n'estic segura perquè tinc por de que em vagi pitjor.
Si em poguéssiu donar alguns consells m'ajudarieu molt.
Gràcies
Laura Centellas

Hola bonica!
Ens sap greu llegir que ho estàs passant tan malament, i t’agraïm que hagis pogut explicar-nos això que et preocupa.
Nosaltres et recomanem que intentis parlar-ho amb algú, l’ideal seria que demanessis ajuda a la teva família, ells son els adults i segur que troben la manera d’ajudar-te. Si senten que ells no poden donar-te aquesta ajuda, pots proposar-los de buscar ajuda professional.
També tens raó que la gent jutja i critica als altres, però ningú et podrà dir dramàtica ja que ningú, més que tu, sap per el que estàs passant.
A vegades un canvi d’institut és la solució, i d’altres vegades no. Ja que si tu no estàs bé, possiblement tampoc ho estiguis en un altre lloc, ja que tu segueixes sent la mateixa, amb els mateixos problemes, però en un altre entorn. Abans de prendre una decisió com aquesta, parla-ho tranquil·lament amb la teva família i analitzeu-ne els pros i contres.
El consell que et donem és que parlis amb la gent del teu entorn, familiars, germà, amigues... i que els expliquis com et sents, què et passa, i que et deixis ajudar i acompanyar.
Una abraçada!
La Laura Centellas