Em sento molt culpable
Holaa!
Pateixo ansietat des d petita ( diagnosticat per una psicòloga) i ns si te a veure però últimament tinc ganes de tornar de l'escola només per menjar. A casa menjem bé però sempre acabo repetint o agafant patates fregides i quan hi ha xocolata no puc evitar menjar. El problema es que encara que al moment sento molt de plaer després em sento mooolt culpable per menjar i em poso molt trista. Però és un cicles viciós del que no puc sortir perquè al dia següent segueixo tenint aquesta gana. M'agradaria parar això però em sembla que sóc dèbil. ( Anar al psicòleg no és una opció perquè ja li vaig dir als pares i ni cas).
Laura Centellas

Hola!!
Pel que comentes estàs en un cercle viciós molt difícil de sortir i la única manera de sortir és justament que un professional (un psicòleg) et pugui guiar i orientar per gestionar aquest patiment i ansietat. Has de parlar amb els teus pares sobre aquest tema seriosament. T’asseus un dia amb ells tranquil•lament i els hi transmets que no pots seguir així, que estàs patint molt i que l’ansietat que tens, t’està provocant problemes amb el menjar i tenir una mala relació amb aquest. Els hi pots comentar que necessites la figura d’un psicòleg que et pugui donar aquestes pautes i estic convençuda que ells t’escoltaran i et voldran ajudar perquè es preocupen per tu i per la teva salut. Dubto que si els comentes que vols anar al psicòleg et diguin que no, i menys si ja estàs diagnosticada amb ansietat. Sobretot també has de cuidar-te i provar tècniques de relaxació que et rebaixin aquesta ansietat. Respiracions profundes, meditació, esport, ioga....et poden ajudar a combatre aquesta sensació.
Molts ànims i esperem haver-te sigut d’ajuda.
Una forta abraçada (:
La Laura Centellas