Necessito ajuda
Durant la cuarentena la meva germana gran que en aquell moment vivia amb una amiga va tenir un intent de suïcidi. A l’hospital no consideraven que era necesari ingresarla però li van trobar 15 pastilles, 2g de cocaina i alcohol a la sang. Des-de aquell dia va venir a viure a casa després de 2 anys i no m’he pogut adaptar gaire bé. Ella ara fa casi 1 any que viu a casa dels quals els últims 7 mesos no està treballant (no vol buscar, ja que segons ella no es troba bé, però tampoc busca ajuda). La qüestió es que per culpa d’això jo últimament no aguanto les coses. Hem preng les coses massa malament i no controlo els meus impulsos. Ella no ajuda gaire, va a la meva habitació, m’agafa la roba, hem roba les coses, està constantment molestant-me però no es dona compte. Li dic que les coses hem molesten però les fa repetidament i cada dia. No se que fer. El meu pare te problemes amb l’alcohol i clar... si això li juntem que es posa agressiu i el meu caràcter ara mateix... no ajuda. I la meva mare també pren pastilles per ansietat i depressió... no se com afrontar tantes coses. A vegades quan parlo amb la meva mare li dic que vull anar al psicòleg però s’ho pren de broma i no hem fa cas... es pensa que estic bé però després es queixen constantment del meu caràcter perquè no entenen que les coses m’afecten i que necesito ajuda. L’única persona que hem calma ara mateix es el meu novio... portem 1 any i mitj i M’ajuda moltíssim. Necesito algú que hem salvi de com hem sento. Però no se que fer....
Laura Centellas

Hola!
La situació que expliques és complicada i és difícil que es pugui solucionar de manera ràpida, ja que cada membre de la família porta una motxilla força gran per resoldre.
Des d'aquí, l'únic que et podem aconsellar és que trobis els teus espais de calma i serenitat. Aquells moments en què et sentis tranquil·la fent alguna cosa: excursions, mirant alguna sèrie, una bona dutxa, pintar, escriure... que trobis alguna activitat que t'ajudi a desconnectar una estona de la situació.
Està clar que la parella pot ser un bon suport, però no ha de ser l'únic suport! Tu tens eines per gestionar la situació, cal que les coneguis i les facis servir!
Per altra banda, també va molt bé demanar ajuda i parlar amb la família extensa, és a dir avis, tietes, cosins/es... familiars que coneguin una mica la situació i et puguin escoltar i entendre. Deixa't ajudar i comparteix com et sents.
Nosaltres som aquí, ves-nos escrivint
La Laura Centellas