Crec que tinc un problema
Porto gairebé un any masturbant-me i al principi ho veia normal. Però fa cosa d'un mes, que he començat a fer-ho un o dos cops al dia i arriba a un punt en què em sento malament i penso que sóc brut i ascerós. Tinc catorze anys i els meus amics porten masturbant-me desde fa molt ja. Però igualment em sento malament amb mi mateix i penso que sóc una mala persona i eso. De fet arriba a un punt on crec que ja és una addicció i no puc evitar la necessitat. Es un problema? Què puc fer per sentir-me millor? És addicció? Gràcies per escoltarme
Laura Centellas

Hola,
Que el nostre interès per la sexualitat i l'autoconeixement augmenti a l'adolescència és completament habitual i això no ha de generar cap problema.
La pregunta que ens genera la teva consulta és què és el que et fa sentir malament? Per què consideres que ets brut i fastigós? La masturbació ens permet conèixer la nostra sexualitat i el nostre cos, ens hauria d'aportar sensacions de benestar i plaer, però quan el que ens genera és malestar, hem d'esbrinar quin és el motiu, què ho provoca.
Quan la masturbació ens impedeix portar la nostra vida amb normalitat, complir amb les nostres obligacions i fer allò que ens agrada, o ho fem per reduir el nostre malestar o ansietat, aleshores sí que pot esdevenir un problema. En aquest cas, el recomanable seria parlar-ho amb una professional de la psicologia especialitzada en Sexologia Clínica perquè pogués fer una bona valoració.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas