Sexe oral: amb protecció o sense?
Bon dia!
Hi ha un dubte que fa temps que tinc en relació amb el sexe oral. He intentat informar-me una mica i el que diuen la majoria d'experts és que el sexe oral s'ha de practicar amb preservatiu per evitar malalties de transmissió sexual. El que passa, però, és que en realitat moltes persones no ho fan així. A més, en articles que he llegit, es parla dels fluids (gust, etc.), i és com si es doni per fet que el sexe oral es té sense preservatiu.
La veritat és que entenc que és important la protecció, però passa res si no la utilitzem en el sexe oral? Personalment crec que es perd molt si s'utilitza un preservatiu en el sexe oral en quant a sensacions. A més, tinc por que a l'altra persona no li agradi o li sembli estrany practicar sexe oral amb preservatiu. N'hi ha prou amb anar alerta i intentar no ingerir els fluids i quan s'acabi amb el sexe oral, posar el preservatiu? Ah, i per últim, en cas que sigui del tot necessari, també s'hauria d'utilitzar protecció en el cas de la vagina? Com seria?
Moltes gràcies per la vostra atenció!
Laura Centellas

Hola,
Efectivament, la recomanació és utilitzar preservatiu en el cas de fer sexe oral a un penis i barrera de làtex en el cas de fer-li-ho a una vulva.
La realitat és que la majoria de persones no utilitzen aquests mètodes de protecció contra les Infeccions de Transmissió Sexual. Nosaltres no podem dir-te que ho facis sense, ni podem dir-te que no passa res, ja que no existeix el risc 0.
Pel que fa a les barreres de làtex, podeu utilitzar un preservatiu masculí o comprar a la farmàcia barreres de làtex. Et deixem un video de com transformar un preservatiu en una barrera de làtex:
BexAV4srctA
Gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas