Com ajudo la meva parella adolescent a superar un dol?
Hola,
Tinc 17 anys i un nòvio de 18. El pare d'ell està a l'hospital molt malalt des de fa uns 2 mesos i avui finalment els metges han dit a la família que "ja no hi ha res a fer".
Li he dit que em sap molt de greu i que em té aquí per tot el que necessiti, però la veritat és que no sé si estic preparada per poder ajudar-lo en aquesta situació ni com fer-ho.
Ens coneixem des de fa molt de temps i ens vam fer propers a l'estiu. Des de llavors tenim molt bona relació i parlàvem cada dia força estona (ell viu en una comarca diferent i ens veiem 1 o 2 cops/setmana) fins fa uns dies quan el seu pare ha empitjorat.
Tot i que ell és una persona introvertida i que normalment no mostra les seves emocions, sé veure que està destrossat (evidentment).
Jo només vull que estigui millor i que senti que en mi hi té una persona de confiança i un punt de suport, fins i tot una espatlla per plorar si vol.
Com ho faig sense agobiar-lo ni mantenir-me massa distant?
Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola!
Per acompanyar algú en dol és important escoltar-lo i respectar totes les seves necessitats: de companyia, de solitud, de plor, de distracció, de dolor..
Estar a prop seu és suficient. No cal fer discursos ni dir paraules màgiques. Amb un "em sap greu el que t'ha passat" o "no sé què dir-te, no tinc paraules", n'hi ha prou per acompanyar.
No has de fer res per tal que estigui millor. No és el teu objectiu. Deixa que vagi vivint tot el procés... serà llarg, però mica en mica el dolor no serà tant intens i tindrà estones on podrà centrar-se en tu.
Si sents que vas perduda, demana-li què necessita. Així serà més fàcil que puguis ajudar-lo
Una abraçada!
La Laura Centellas