estic feta una merda
Hola.
El problema que tinc és que jo mai he tingut autoestima, MAI. He tingut molts problemes amb aixó però sembla que ara ja ho portava millor, el problema és que sempre hi ha alguna cosa que em fa recuare, per exemple: ara estic malament perque el noi que m' agradava ha dit que no sortiría amb mi, que avans es tira d' un pont. Obiament per una persona amb poca autoestima això suposa un impacte molt gran. El prblema es que la gent que inclús tracta d' ajudar empitjora més la situaciò , per exepmle em diuen molt : es que ets super preciosa de cara i tens tot molt bonic però es que tens moltes caderes o ets massa ampla d' esquenes.. això em mina la moral perque m' acpmplexa molt i els comentaris de tot tipus i les ofenses encara ho empitjoren més. Com puc apendre a estimar-me? es algo que porto intentant molt de temps però no ho he aconseguit, només em deprimeixo i em frustro.
Gràcies i espero que em pogueu ajudar.
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres per explicar-nos el que et preocupa! Estàs en l’adolescència, aquesta etapa és de molts canvis, entre ells els físics. En aquest moment deixem de tenir un cos de nena per tenir un d’adulta. El nostre cos canvia, i és normal que hi hagi coses que no ens agradin tant com d’altres. El consell que et donem és que acceptis aquests canvis. A tots ens agraden més unes coses que d’altres però les hem d’acceptar igual, ja que no podem fer res per canviar-les, el nostre  cos és com és i tenim una constitució difícil de canviar. És cert que podem fer coses que millorar però mai des de l’obsessió. L’exercici físic està bé, és un dels pilars d’un estil de vida saludable però potser no pots aconseguir el teu objectiu, ja que cada cos és un món i hi ha parts que no les podem canviar. I, no hi ha un exercici màgic que faci que de cop tinguem el cos que volem o que canviï només aquella part del nostre cos que desitgem canviar. Pensa que les emocions també afecten la manera com ens mirem. Tots tenim complexes, aspectes que no ens acaben d’agradar o que ens fan sentir incòmodes, tinguem el cos que tinguem. El més important és que t’acceptis i et valoris tal i com ets!!! Com? Treballant la teva autoestima. Pots començar pensant en quins són els teus valors, ja que moltes vegades els que ens jutgem som nosaltres mateixos. Sobretot, pensa en tu, fes el que et faci sentir bé a tu, no pensis en els altres, el teu cos és teu, estima’l tu i cuida’l tu! Ets molt valenta acceptant que hi ha alguna cosa que no va del tot bé i demanes ajuda per posar-hi remei, és el primer pas per a deixar aquest malestar endarrere. Una forta abraçada!!
La Laura Centellas