la por a anar amb banyador
Fa un mesos, cap al octubre del’any passat per diferents comentaris de companys i família vaig tenir bastants problemes amb el menjar. Només menjava si els meus pares m’ho deien llavors només menjava per dinar i una mica per esmorzar però a la hora de sopar ells mai es donaven compte de que jo no sortia de la habitació fins dos mesos després. Jo anava aprimant però seguia sense estar contenta amb el meu cos. Em mirava al mirall i em posava a plorar i em faltava l’aire. Apart d’això feia massa esport del que debia per cremar tot el que menjava al dia. Al començar el any vaig intentar començar a menjar mes encara que seguia sense agradaren com estava físicament, la meva mare no ajudava ja que em deia que estava massa prima que tenia que menjar i això m’engoixaba mes però no podia dir-li re. Ara mateix estic bastant millor però tinc por de recaure a l’estiu ja que tinc molta por a que em vegin amb banyador. Algun consell?
Moltes gràcies
Laura Centellas

Hola! Primer de tot, gràcies per consultar-nos i explicar el que et preocupa! Pel que ens escrius, no et sents agust amb el teu cos i això en certs moments pots t’impedeix ser del tot feliç. A tots ens agraden més unes coses que d’altres però les hem d’acceptar igual, ja que, com dius, no podem fer res per canviar-les, el nostre cos és com és i tenim una constitució difícil de canviar. Pensa que les emocions també afecten la manera com ens mirem. Tots tenim aspectes que no ens acaben d’agradar o que ens fan sentir incòmodes, tinguem el cos que tinguem. Has de saber que l’autoestima no només es centra en el físic, l’autoestima és tot el global de la teva persona, són les teves habilitats, el teu caràcter, la teva personalitat, el teu físic, entre d’altres. Tant de bo l’autoestima fos sempre estable, però malauradament els factors externs ens influeixen emocionalment i tenen una repercussió en l’amor propi. Hem d’acceptar que tenim alts i baixos però això no vol dir que no ens estimem. Tens tota la raó, el primer pas és saber que hi ha alguna cosa que no està del tot bé i buscar ajudar, això és el millor acte d’amor que ens podem fer!!
Una abraçada!!
La Laura Centellas