Dubte
Hola tinc un dubte relacionat amb el menjar. Tinc 13 anys i peso 53kg, un pes que segons el metge és "normal". El que pasa es que quan em desperto pel matí peso 52kg, desprès de dinar 54kg, i abans d'anar dormir 53kg (descomptant sempre una mica tenint en compte la roba que porto), i això no ho trobo molt normal, veritat? Bueno jo crec que això es degut a que a principi d'any em vaig obsessionar amb el pes i vaig decidir començar a menjar menys, deixant de berenar i de fer postres a part de reduïr una mica el que menjo per esmorzar, dinar i sopar, el tema es que cada cop ha anat a més, amb el pas del temps vaig tornar a berenar ja que no podia més a mitja tarda tenia molta gana, i poc a poc vaid deixar d'esmorzar. Actualment a casa pel matí esmorzo dos galetes integrals baixes en calories i un vaset de llet, allà a les 8, no torno a menjar fins a les 12, quan em menjo un "bocata" i 1 o 2 cops setmana res. Al acavar l'insti per dinar menjo "normal" perè menys dosi que abans, i si faig postres no bereno, berenar depèn del dia i per sopar una mica de pa o una mica d'enciam.
El que m'ha passat es que ara el meu cos no soporta tant menjar com abans, es a dir abans em podia menjar un bocata de dos llesques de pa sense problema i ara això s'em es impossible, per tant només em menjo la meitat. Pel que fa a una altra cosa que he trobat es que als meus dos menjar prefererits, la pizza i les croquetes, abans em menjava 3/4 de pizza sense problema ara tot just arribo a mitja i les croquetes abans menjava 6 sense problema ara 4 i estic a punt de rebentar. Crec que el meu cos s'ha acostumat a menjar menys perquè ara sempre al acabar de menjar em sento la panxa a punt d'explotar, com si hagués menjat qui sap qui pero en realitat no m'he pogut acabar un troç de pollastre o vedella. Amb un simple plat de algo passaria pero m'obligo a fer primer i segon perquè sinò la meva mare s'enfadaria. No vomito ni res, però al acabar de menjar sento que si no m'estiro vomitaria, per tant també m'obligo a menjar menys perquè això no passi però cada cop amb menys cantitat em passa el mateix.
El que em passa podria ser considerat un inici al TCA? Que puc fer per tornar a menjar com abans (tot i que se que recuperarè els 56kg que em fan sentir tan malament, per això vaig començar) i que literalment el méu puji i baixi 2 kg en 24h?
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa! Pel que ens expliques estàs preocupada amb el teu pes i el canvi que has notat amb la teva alimentació. Segur que ho saps, el pes no només és el greix corporal, són els ossos, la constitució, el líquid que tenim al cos, etc. El nostre pes varia molt durant el dia, quan ens llevem no hem ingerit res de menjar ni hem begut res, pel que el pes és més baix. Quan mengem o bebem el pes varia, però no és perquè ens haguem engreixat, sinó perquè hem menjat, i quan anem al lavabo passa el mateix. Durant el dia el nostre pes pot fluctar entre 1-2kg. Per altra banda comentes el tema de l'alimetnació, estàs en lo cert dient que el cos es pot haver acostumat a menjar menys, l'estòmac es pot haver fet petit i ara sentis aquesta sensació de "que explotes" amb la mateixa quantitat que abans. Fas bé en regular el menjar segons el que sentis que està el teu estòmac. Cada cos és diferent, no a tothom ens senten bé els mateixos aliments, pel que també et recomanem que vagis a un professional, un nutricionista o dietista. Són professionals i et podràn recomanar quins aliments et poden ajudar a alleujerar aquesta sensació de "pesadesa". Una abraçada!
La Laura Centellas