Dubte
Bones, perdó per la molèstia. Ara ja fa uns mesos que estic parlant amb un noi 10 anys més gran que jo (ell 26 i jo 16), i la veritat és que poc a poc ens hem anat sentint més atrets mútuament. El problema ve quan jo tinc por, doncs, ell no ha demostrat cap tipus de conducta ni res extrany, però tot i així em fa cosa la diferència d'edat, ja sigui perquè ell té un estil de vida diferent al meu, o el què sigui, però no m'acaba d'agradar aquesta diferència. Per altre banda, tot i que ell es molt comprensiu i mai m'ha presionat, si que és cert que a mi em fa molta por no poder ser suficient ja que no em veig capaç de tenir-hi relacions ja que encara no estic segura per fer-ho, però tampoc vull que es cansi.
D'altre banda, volia saber si hi havia algún impediment legal, doncs, si ve he buscat i sé que amb consentiment es poden tenir relacions sexuals, a diferents llocs he vist que relacions amoroses diu que no es pot més de 5 anys amb menors i d'altres no diuen que hi hagi cap impediment.
Resumint, m'agradaria saber si des de fora, les pors es veuen com a que pesen més del què pesa el què sento, o no. I, si a part del què jo pugui decidir, la llei té alguna cosa a dir-hi.
Moltes gràcies!
Laura Centellas

Hola,
Efectivament, la llei hi té molt a dir, es podria considerar que hi ha una situació d'abús sexual, ja que, hi ha més de 6 anys de diferència i una de les parts és menor d'edat.
D'altra banda, t'animaríem a escoltar aquestes pors, si no et sents del tot còmode, si tens dubtes, si no acabes de veure-ho clar, fes un pas al costat i deixa la situació de banda.
Esteu en moments vitals MOLT diferents. Tu encara estàs a l'Institut i ell ja està possiblement independitzat, dins el mercat laboral i amb una projecció de futur força definida.
Sabem que la situació és complexe però la recomanació és que puguis gaudir de la teva adolescència sense estar pendent d'aquestes pors per estar parlant amb un noi 10 anys més gran que tu. Possiblement en un altre moment de la vida, 10 anys no series tants, però en el teu moment actual, sí que ho és.
Igualment, si quedessis amb ell de forma presencial, et recomanem que algú t'acompanyi i que alguna persona adulta, a poder ser mare o pare, estigui assabentada de la trobada.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas