DUBTES
Jo durant al llarg de la meva vida he tingut dos baixades brusques de pes. Les dues han estat per un canvi brusc d'estil de vida. No va ser intencionat, i tampoc no puc considerar que fes un gran canvi amb la dieta (deixés de menjar, ni començes a fer esport moltíssim). La primera vegada vaig deixar de pesar uns 56 kg (medint menys de metro seixanta) a uns 48 Kg. La segona vegada, el canvi de pes no va ser tant brusc com a tal, perquè vaig deixar de pesar d'uns 52kg a uns 48kg. Perquè clar, entre aquestes dues vegades vaig pujar una mica de pes, però sense cap raó, sense canviar l'alimentació ni res. Bé, el que vull dir és que la segona vegada no ho vaig notar pas. Però, a la primera baixada vaig notar com em van sortir estries (ratlles blanques) a tota la part dels glutis. No es veuen massa però, clar, tampoc no m'incomoden massa, però millor que no hi fossin sincerament. Però baixar 8kg de cop amb 2 mesos sense fer esport ni tonificar el cos, suposo que les estries han de sortir sí o sí.
La meva pregunta és se'n poden anar les estries? Hi ha alguna manera? no es que m'incomodin massa però tampoc no vull tenir-ne tota la vida. L'altra pregunta és, les estries suposo que surten per el canvi que ha de fer la pell de mida, però surten al'hora de pujar de pes o surten a l'hora de baixar de pes? Obviament no hi ha una xifra exacte, però si vas pujant i baixant 2/3kg de tant en tant pel teu estil de vida, pot ser que et surtin, o es necessita un canvi de pes tant brusc com el que vaig fer? I la última, si hagués fet exercici en aquest canvi de pes, podria ser que no m'haguessin sortit?
Laura Centellas

Hola guapa!
Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres!
Les estries és algo normal en les noies, totes o la gran majoria en tenim, per tant no ho podem eliminar del nostre cos. No ha de ser perquè t'hagis aprimat o hagis engreixat, totes les noies i dones ho tenim. Estàs en una etapa (adolescència) que surgeixen molts canvis en el nostre cos i potser això és una de les raons per les quals t'hagin aparescut. No et comparis amb les teves amigues, de si en tenen o no, perquè tard o d'hora elles també en tindràn.
Des del meu punt de vista, les estries és una cosa que ens defineix a les dones i no són algo lleig, sinó tot el contrari, a mi m'agraden.
El millor que pots fer, és acceptar-les i ja veuràs que inclús t'agradaran.
Així, que el que et recomano és que aprenguis a veure les estries com el que són: una part més de nosaltres.
Un dia una amiga em va llegir un text d’un Instagram que em va encantar, es diu "El cuerpo que somos" que deia:
“Las estrías. Aparecen en todas las formas, tamaños de cuerpos y no es una falla personal. Vienen en diferentes tonos, formas y profundidades, desde color púrpura hasta vetas plateadas suaves. Son tan naturales como las marcas de un árbol o las líneas en los pétalos de las flores. Demuéstrale a tu cuerpo que lo amas suficiente como para entender que se estira y crece para darle el espacio que necesita para florecer. NO llamarlo hermoso seria una mentira.”
Una bona filosofia no? Espero haver-te ajudat!
La Laura Centellas