La regla
Al gener em va venir la regla per primera vegada, però va passar molt temps des que la vaig tenir fins que em va tornar a venir, que això va ser el dia 1 del mes passat, llavor ja m'hauria d'haver tornat a venir.
La meva mare diu que és normal el primer com, però és que ja és el segon, i jo mai he tingut relacions sexuals, llavors em preguntava si és normal per la meva edat, tinc dotze anys.
Laura Centellas

Hola,
Sí, és força habitual que puguin haver-hi desajustos durant els primers anys després de la menàrquia (primera menstruació). De fet, la menstruació no sempre és tan regular com ens diuen, que hi hagi variacions d'un mes a un altre no és tan extrany. Per això el nom de "regla" no ens ajuda, perquè pressuposa que funciona com una regla que no falla, i no és així. La menstruació forma part d'un cicle, és a dir, que de forma cíclica passarem per diferents fases però no sempre passarem els mateixos dies a cada fase.
Gràcies per escriure'ns i per la confiança!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas