Sola
Aquest any he començat 1r de batxillerat a un nou institut. He fet una colla d'amics però no em sento igual que amb els de l'altre escola. Ens portem bé però no ens agraden les mateixes coses. El problema no és aquest, el problema és que tots els amics que tenia abans van a un altre insti i també han fet amics nous i s'han fet més entre ells i ara em sento sola. Sé que em consideren la seva amiga però no sóc la principal de ningú, i si no els hi dic jo de quedar ells no m'ho diuen. No em considero antisocial però no tinc amb ningú amb qui surtir. M'encantaria fer plans aquest estiu i sortir de festa però si els hi dic em sento molt "acoplada", però no em vull passar l'estiu tancada a casa.
Laura Centellas

Hola!
La sensació que expliques és compartida per moltes persones. Gràcies per escriure'ns!
Sovint sentim que les amistats ens han de venir a buscar per sentir que som importants per elles, però això implica que nosaltres tenim un paper passiu i esperem que passin les coses. Sentim que no podem fer res.
I és al revés, en les relacions humanes, si vull alguna cosa, l'he de crear. No vindrà sola. Si tens ganes de fer plans aquest estiu, começa a proposar-los. Queda amb les dues colles i fes propostes per sortir. També t'has d'apuntar als plans que proposin als altres! D'aquesta manera es va creant la xarxa i van comptant amb tu.
Per què, com creus que se senten si tu no mostres interès en els seus plans? (tu ho fas per no semblar acoplada, però ells/es potser interpreten que no tens ganes d'anar-hi).
Provoca l'estiu que vols ;)
Molts ànims! Seguim aquí!!
La Laura Centellas