tinc un problema?
Hola, us escric perquè ja fa dies que els meus amics, hem diuen que tinc que parlar amb un adult, perquè pot ser que tinga algun tca. Jo no crec aixó, és veritat que ultimament no menjo molt perquè ve l'estiu i tal però no crec que tinga cap problema. Diuen que estic irritable i que m'automargino, pero jo no u noto aixi. Diuen que aixo es causa d no menjar. Jo esq ja no s fer pq a vegades al menjador diuen q si no menjo, ja no seran els meus amics, i aixo tampoc u vui. No crec que tinga cap problema, crec q son uns exagerats. Però ns m'estic comencant a precupar. Pq quan m'obliiguen a menjar despres em sento super culpable i més de un cop he intentat vomitar, però no ho he fet.
Laura Centellas

Hola! Primer de tot, gràcies per consultar-nos i explicar el que et preocupa! Els teus amics es preocupen per la teva salut i volen el millor per a que estiguis bé i segurament que no mengis els preocupa. Potser si que has de parlar amb els teus pares perquè potser no n’ets conscient del tot però cada cop fas conductes per aprimar (perquè s’apropa l’estiu?) i potser que algun dia no arribis a tenir el control sobre això.
Tots tenim coses que ens agraden més i d’altres que menys, però no podem fer res per a canviar-les, pel que el millor és acceptar-les. Has de saber que l’autoestima no només es centra en el físic, l’autoestima és tot el global de la teva persona, són les teves habilitats, el teu caràcter, la teva personalitat, el teu físic, entre d’altres. Tant de bo l’autoestima fos sempre estable, però malauradament els factors externs ens influeixen emocionalment i tenen una repercussió en l’amor propi. Hem d’acceptar que tenim alts i baixos però això no vol dir que no ens estimem. Tens tota la raó, el primer pas és saber que hi ha alguna cosa que no està del tot bé i buscar ajudar, això és el millor acte d’amor que ens podem fer!! En referència a la teva consulta, no per molt esport o cuidar molt la teva alimentació seràs més feliç, et sentiràs més saludable i amb benestar que ajudarà a tenir pensaments, sentiments i emocions positives. MAI des de l’obsessió, sempre des d’un estil de vida saludable, un estil de vida equilibrat menjant de tot, sense restriccions!! Una abraçada!
La Laura Centellas