Hem passo amb l'alcohol
Cada vegada que surto de festa amb gent que no son els meus amics es inevitable que hem passe amb l'alcohol. Soc molt vergonyosa per tant intento beure per a que se hem lleve pero el unic que conseguisc es passar-me perque ns controlar-me i acabo bebent mes del que toca. Si poguessiu donarme consells per a perdre la vergonya davant de gent amb qui no tinc confiança, esque es impossible poder parlar amb algu amb qui no tinc confiança es com que el meu cap nomes pot pensar en que digui lo que digui l'altra persona pensara mal de mi o algo aixi. Graciieess.
Laura Centellas

Hola!
La vergonya és una emoció molt poderosa que ens pot bloquejar moltíssim! Tot i així, hi ha maneres per suavitzar els seus efectes.
- Acceptar que tenim vergonya
- Validar la seva funció. És a dir, ens ajuda a estar alerta, per tant li donem les gràcies.
- Actuar malgrat la vergonya. Continuar fent allò que ens feia vergonya i veurem que es va reduint.
- Posar el focus en la conversa i no en la persona. Centrar-nos en el que ens està dient la persona (no en el que creiem nosaltres que pensarà ella).
- Si veiem que ens està bloquejant, dir-ho obertament: "ho sento, és que aquestes situacions em fan una mica de vergonya".
Evidentment l'alcohol, no és un bon aliat per tu en aquests casos. Intenta resoldre-ho des la serenitat, la paciència i l'entrenament (no des d'una substància tòxica com l'alcohol).
Mica en mica, d'acord?
La Laura Centellas