Molts problemes, ajuda!
Hola. Primer de tot, moltes gràcies per tot el que feu!! Segon: ajuda! Tinc MOLTS problemes i no sé per on començar. Primer: la vergonya, amb el noi que m'agrada tinc molta vergonya i no sé com fer per superar-la. Després: aquest noi va ser el meu nòvio, però és que a mi encara m'agrada moltíssim! Ja he parlat amb ell sobre això, perquè vull tornar amb ell. Ja m'ha perdonat molts cops, però sempre tornava a caure. Aquest cop, no. Però em sembla que no vol tornar. Li deixo un temps per pensar'sho perquè em sembla que ell també m'estima una mica encara jejejeje. M'odio tant pel que li vaig fer al nostre amor... No li agrada que el presionin, així que he pensat que el dia 8 de setembre que és el meu sant li demanaré a veure si s'ho ha pensat... Està bé? I em podeu donar uns consells per millorar el gelos una mica, també? Viu a molta distància i de vegades no ho sé controlar. Gràcies!
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per les teves paraules! Ens animen a continuar amb la nostra feina!!
A veure si et podem ajudar una mica. Pel que fa a la vergonya, aquesta es disminueix a mesura que fas allò que et fa vergonya i et centres en l'activitat/conversa i no en els pensaments sobre el que pugui estar pensant l'altra persona. És un entrenament per canviar el focus d'atenció.
Pel que fa a la vostra relació, no hem entès gaire el que ha passat entre vosaltres, però si tu tens l'intuïció que ell necessita espai, dona-li i respecta-li. Quan tu creguis que és un bon moment parla amb ell i explica-li com et sents i el que vols de la relació. Llavors serà moment d'acceptar la seva resposta (t'agradi o no).
I sobre la gelosia, és possible que tingui a veure amb la falta de confiança dins la relació. La confiança es va consolidant mica en mica. Pren-te aquest temps per centrar-te en tu, oblida el que pugui estar fent (a vegades el nostre pensament és el nostre pitjor enemic, oi?) i fes el que et vingui de gust a tu.
Mica en mica, segons com avanci la relació, ja anireu pactant quin tipus de relació teniu (tancada, oberta, exclusiva, poliamorosa, rotllo, ...) De moment cadascú pot fer el que vulgui. D'acord?
Una abraçada!
La Laura Centellas