Lio mental
Hola que tal? primer us volia agrair tot el que feu!
Bé us vinc a explicar el meu dilema. Us ho explicaré cronològicament i després us diré el problema, no sé si me explicat.
A l'estiu de l'any passat (2020) vaig estar amb una noia en la qual n'estava (o estic) enamorada. Vam estar així com de lio durant tres mesos llargs. Estàvem super bé però a principi d'octubre vaig conèixer el meu nòvio. Jo estava amb ella però també amb ell. Al principi tot era de color rosa i ningú li feia res que estiguéssim junts amb la noia i el noi. Al cap de poc vaig com deixar d'estar enamorada de la noia (en el fons no, però ja no sentia el mateix) i en canvi vaig començar a sentir molts sentiments cap al meu nòvio (que estem junts i portem quasi 9 mesos). La qüestió és que fa poc ens vam tornar a liar amb la noia (som del mateix grup d'amigues i és molt difícil "oblidar" el que va passar i encara ens estimem (tant ella com jo perquè ho hem parlat )).
La qüestió és que no puc estar "jugant" a dues bandes perquè em sento malament pel meu nòvio, ella no li fa res però el seu xicot sé (porten poc més de nou mesos). Ho hem parlat amb la meva parella i tal. Ell no li fa res, absolutament res, o això em diu. Per altra banda, la noia, encara m'estima i jo també. I jo estimo moltíssim al meu nòvio i bueno, no sé si m'explico o m'enteneu.
A part, tinc una amiga que coneix el meu nòvio i a secretes m'ha explicat que ell m'estima molt i no em vol perdre, cosa que mai m'he plantejat (i no ho faré) deixar-lo perquè tenim una cosa molt forta que si es trenca ho passaria molt malament.
Amb tot això m'he plantejat si sóc poliamorosa però en el fons vull una relació tancada amb el meu nòvio. També us dic, ja vaig tallar amb ella per habitar mal rotllos abans de començar la relació amb la meva parella actual i em fa molta cosa tornar-li a dir. Ella també vol estar amb mi i amb el seu novio. Estem tots en un dilema.
Alhora ho he parlat amb el meu xicot i m'ha dit que no talli amb ella (també se sent culpable d'haver tallat el que vam tenir però totes les decisions les vaig fer jo segons el que volia). I també amb aquesta amiga que us he comentat que es coneix amb el meu novio (és la meva millor amiga) em va dir que tallés amb la noia però em diu que tallar no és deixar-la d'estimar, simplement en el meu merder és deixar de liar-nos, en fi, lio mental.
Tot el dilema de no saber què fer és a base de que els nòvios (el de la noia i el meu) no estan del tot d'acord a que estiguem juntes. I jo ho hem parlat més d'una vegada i no n'hem extret res.
No sé si m'he explicat prou bé. No sé què hauria de fer. Consells per fer els passos, si us plau. Estic perduda. Gràcies i disculpeu <3
Laura Centellas

Hola!
Les ruptures de parella no sempre són senzilles. A vegades hi ha tot un procés d'estira-i-arronsa, entre tornar i deixar-ho, que pot durar un temps.
Només tu pots saber exactament com et sents quan tens una relació amb ell i quan us ho heu deixat. - En quins moments estàs més tranquil·la?
- en quins moments et sents més en pau?
- en quins moments sents que estàs més conectada amb la gent del teu voltant?
Sovint hi ha relacions que, tot i que hi pot haver una gran atracció, no són beneficioses per nosaltres, sentim que ens ofeguen, que ens esgoten, que ens fan patir.... i això no és una relació sana, no trobes?
Rumia i observa't bé. Tampoc has de prendre cap decisió ara mateix. Ell tampoc és gaire clar sobre les seves intencions, així que potser no cal que decidiu res, simplement aneu veient com evoluciona... si cap a una ruptura definitiva o cap a una reconciliació.
Ah! per cert! Escolta la gent del teu voltant. Què en pensen de la relació? Et coneixen i potser et podran donar pistes sobre coses/detalls a valorar.
Una abraçada!
La Laura Centellas