😖
Holaa
primer gracies x tot el k feu ajudeu molt!:)
vale el q us volia demanar algun consell per poder superar la vergonya per parlar de temes com la regla (el tema esta en q soc incapas de parlarne ni amb amigues ni amb familia) tambe soc molt vergonyosa a l’hora de parlar de adolecencia i dels canvis q te el nostre cos (ma passat sempre a 6e de primaria tocava fer un treball sobre sexualitat i penseu q per la por a parlar del tema vaig tenir de parlar amb la directora perquè hem deixes fer un altre tema) el q vull dir eske ara ja fare 4rt eso i segueixi amb les mateixes inseguretats . vale tot aixo be perquè el diumenge q be tinc un dinar amb uns amics dels meus pares i tenen una amiga que ho te molt normalitzat i q sembla q en sap molt del tema i nomes fem un dinar aixi tots al any i cada any hem pregunta si ja tinc la regla i es el primer any q si i si li dic se que hem fara una xerrada molt incomoda per mi i si no li dic se q marrepentire ja q tinc molts dubtes perquè mai me imformat de res .
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu per escriure'ns i per ser tan valenta com per fer-ho i explicar-nos això que tanta vergonya et fa.
Explicar-nos-ho ha estat el primer pas. Potser en aquest dinar amb aquesta amiga, el primer que pots dir és que et fa vergonya parlar de la menstruació i de sexe. Sempre i quan ho vulguis compartir.
També t'animem a que puguis tenir informació sobre sexualitat i sobre menstruació. Et recomanem diferents llibres i que segueixis a les xarxes socials (instagram) a les autores dels mateixos:
- "Encantada de conocerme" de Cristina Callao.
- "La regla mola si sabes cómo funciona" de la Cristina Torrón (menstruita) i Anna Salvia
- "Una nueva manera de menstruar" de l'Anna Salvia.
- "Tu cuerpo mola" de la Marta Torrón i la Cristina Torrón.
Elles parlen sobre sexualitat i sobre la menstruació, així que a informar-se, a conèixer-se i a estimar-se!
Una abraçada i gràcies de nou per confiar en nosaltres!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas