Dubte relacions
Hola. Tinc uns dubte respecte a les relacions.
Si la meva parella i jo mai no hem tingut cap relació sexual amb cap persona i tampoc, en principi, hem compartit cap respalls de dents, maquinetes d'afaitar o agulles, podríem tenir alguna malaltia de transmissió sexual en el cas de que no tinguéssim protecció?
I si no tenim cap malaltia sexual i tenim bona higiene, però es donés el cas de que tenim contacte amb zona íntima-boca, podríem tenir alguna malaltia?
I també si fos el cas de que tenim alguna/es afta/es a la boca i no ens assabentem d’aquestes i tenim contacte amb zona íntima-boca, tindríem el risc del 100 % o alguna possibilitat de tenir alguna malaltia?
Laura Centellas

Hola,
No podem assegurar cap dels escenaris que ens planteges, si no teniu vida sexual amb cap altre persona, és possible que no tingueu un alt risc de contagiar a l'altre, ara bé, això no significa que sigui risc 0, ja que hi ha infeccions que tenim i que podem contagiar si tenim relacions sexuals sense preservatiu, com per exemple, herpes, infecció d'orina, candidiasi, etc...
Pel que fa al sexe oral, el risc és baix però no és 0 per tant, també es recomana utilitzar un mètode de barrera, o preservatiu i banda de làtex.
La recomanació és que utilitzeu el preservatiu per a prevenir ITS i per evitar embaràs no desitjat.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas