No puc més
Hola, gràcies per aquest espai on explicar les nostres preocupacions i ajudar-nos.
No se per on començar… bueno crec que començaré així, a la meva població hi ha hagut un brot de covid per tant l’alcaldessa ha recomendat no sortir al carrer, en aquest moment just hi havia una amiga de la meva única i millor amiga (de veritat), total que un dia vaig quedar amb elles i la vaig cagar, perquè al estar amb gent em poso molt nerviosa i ella em va dir que a la seva amiga no li vaig agradar gaire i eso així que no surto des-de fa 1 setmana. La meva millor amiga ara està de vacances i per tant no la vec directament, un dia em va enviar un whats dient que sortís d’un grup d’amics màxim 1h, vaig dir que vale perquè vui encaixar. Li vaig dir que em tornes a posar però no em fa cas. Ara ella s’ha acostumat a posar olee als missatges i jo al veure-ho també ho faig, avui m’ha dit que la copio i al veure-ho m’han agafat ganes de plorar. M’ha dit que sempre la copio en tot però es que no ho pic evitar perquè es el que faig des-de 5e de primària, on vaig deixar d’encaixar cada cop mes ( perquè vaig agafar personalitat pròpia, diferent). Des-de llavors imito coses que feien els de la classe per fer-los veure que en realitat era com ells i només volia encaixar. Ara s’ha convertit en un hàbit.
Per tant dos coses:
1. Sento que no encaixo amb ningú del meu poble
2. Al socialitzar em poso nerviosa i la gent no em vol tornar a parlar mai mes (perquè soc “rara”, la que només sap eesponde si no jaja)
Laura Centellas

Hola!
A vegades sentim que no encaixem i que les altres persones ens veuen "rares", però només necessitem aprendre a analtizar la situació i tenir alguns patrons de resposta. En alguns grups d'adolescents es treballen les habilitats socials per poder tenir eines per respondre a situacions d'aquestes.
Pel que expliques la teva millor amiga t'està fallant una mica i això és molt dolorós, perquè fa que la nostra autoestima quedi danyada.
Des d'aquí et proposem que intentis sortir una mica del poble i quedar amb altres grups d'adolescents (en algun casal o campus esportiu) per ampliar el teu cercle de coneguts. És important tenir diferents espais d'amistats (o de coneguts) per poder sentir-se bé amb un mateix. Intenta-ho.
I resumint (i donant resposta a les teves preocupacions):
1. Busca altres cercles de coneguts fora del teu poble. Amplia el teu entorn
2. Si ho creus, busca algun grup d'habilitats socials per poder treballar els nervis que tens davant persones que no coneixes.
i 3. Abans de respondre imitant algú, pensa en com ho faries tu i fes-ho a la teva manera. Recupera el teu estil. Recupera't!
La Laura Centellas