Autoestima
Ara que em tinc de posar el bikini per anar a la piscina i parar el sol, i ma mare s’ha fixat en el meu cos sense la roba ampla que sempre porto m’ha dit que estic molt prima i que si no menjo el suficient, jo li responc que si que si no ho veu, que dino, bereno i sopo davant seu. Però la veritat es que al gener la meva autoestima va començar a baixar en picat i em vaig començar a privar d’algunes coses i no esmorzar ( fer ayuno des-de les 9 de la nit fins les 2 del mitg dia) al principi no ho aguantava be pero ara ns no sento la necessitat de menjar tot i que si li dono al meu coses que a mi m’agraden molt, no ho refusa, no vomito, en cap moment ho he fet.
Ara de panxa i cintura estic prima pero les meves cames estan igual tot i fer exercicis i aquestes son la meva major inseguretat. I em tindria se veure guapa, millor perquè ho he aconseguít pero no, no puc, i ara em fixo en la meva cara i l’odio, moltes nits ploro, de fet fa uns dies no podia respirar pel nas (portava 30 minuts…).
No ploro només pel meu cos “ideal” sinó que també perquè em sento sola ( tot i tindré amics), no d’em done be socialitzar,…
La meva millor amiga de vegades em dia fea o coses així en plan broma, també em diu que tinc el cos perfecte i unes cames boniques i això, pero quan ho diu es com que tot i que se que no ho diu que veritat fa mal. Ella te l’autoestima alta així que no entén com em sento. Ella no sap el que es estar 5 hores asseguda en una cadira fent classe mentres esperava ansiosament arribar a casa per menjar, aquell buit a l’estomac que et va consumint…
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per consultar i explicar-nos el que et preocupa. Pel que ens expliques, fa un temps que no et sents agust amb el teu cos. Estàs en l’adolescència, aquesta etapa és de molts canvis, entre ells els físics i els emocionals. En aquest moment deixem de tenir un cos de nena per tenir un d’adulta. El nostre cos canvia, i és normal que hi hagi coses que no ens agradin tant com d’altres. El consell que et donem és que acceptis aquests canvis. A tots ens agraden més unes coses que d’altres però les hem d’acceptar igual, ja que no podem fer res per canviar-les, el nostre cos és com és i tenim una constitució difícil de canviar. És cert que podem fer coses que millorar però mai des de l’obsessió. Com bé dius, et forces a no menjar certes coses que t’agraden, i aquí estàs tenint una mala relació amb l’alimentació. La bona relació amb el menjar és aquella equilibrada, tots els aliments ens aporten energia que necessitem per fer funcionar el nostre cos. Pensa que potser no pots aconseguir el teu objectiu, ja que cada cos és un món i hi ha parts que no les podem canviar. I, no hi ha un exercici màgic que faci que de cop tinguem el cos que volem o que canviï només aquella part del nostre cos que desitgem canviar. Pensa que el "cos perfecte" no existeix perquè la bellesa és relativa. A vegades ens centrem molt en el nostre físic i oblidem que tenim moltes altres coses per les que la gent ens valora!! Ets més que un cos, el teu caràcter i les teves habilitats també conten i això afecta a la imatge que tenim i que tenen els altres de nosaltres mateixos. T’aconsello que aprenguis a mirar-te amb bons ulls i amb molta atenció, perquè segurament descobriràs que hi ha molts aspectes (del físic, de la personalitat, de les teves habilitats...) que fan que siguis única i perfecta tal i com ets. Una abraçada!
La Laura Centellas