Pot ser que tingui un TCA?
Crec que tinc un problema amb el menjar. Tot va començar fa uns anys quan em vaig començar a veure malament físicament i vaig començar a menjar menys. El resultat va ser que em vaig aprimar 6 kg en qüestió de pocs mesos. Els meus pares estaven molt preocupats, i des de llavors que sempre em controlen el que menjo. Tinc èpoques en les que em torno a veure malament i menjo menys (com ara) i començo a fer més exercici per perdre pes, però ha arribat un punt en el que quasi no tinc forces per fer les activitats de la vida diària, i cada dos per tres tinc discussions amb les persones que m’envolten sobre aquest tema. Em diuen que estic molt prima, però jo no m’acabo de veure bé del tot. Creieu que podria tenir un TCA?
Moltes gràcies!
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per comptar amb nosaltres i explicar-nos el que et preocupa. Pel que ens expliques, fa temps que no et sents a gust amb el teu cos i això et genera molt malestar i utilitzar el menjar per a sentir-te millor. Amb aquests escrit no podem saber si és o no un TCA, el que veiem és que estas tenint una relació amb el menjar de manera poc saludable i això és perjudicial per a la teva salut. És cert que podem fer coses que millorar però mai des de l’obsessió. La bona relació amb el menjar és aquella equilibrada, tots els aliments ens aporten energia que necessitem per fer funcionar el nostre cos. Tu mateixa ens has consultat amb la sospita que pot ser un TCA, tu ets conscient que no ho estas fent bé, i això és molt important i un pas per a que aquesta situació desaparegui. Què pots fer per a que desaparegui? Explicant la situació que vius i sents als teus pares, i buscant ajuda per saber què és el que està passant. Per poder ajudar-te, et recomanem que et posis en contacte amb l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia: 93 454 91 09. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. Una abraçada!
La Laura Centellas