Soledat i pèrdua de temps
Hola. Vinc a escriure algo que m'està passant actualment i que no sé com portar i m'agradaria una mica d'ajuda.
Fa poc (ignorant temes covid) vaig començar a voler sortir de casa, quedar, sortir de festa, conèixer noies i poder gaudir en general. He vist que la gent comença a tenir relacions als 15 anys i menys. Jo no vull tant, pero és cert que ara penso que vull poder fer de tot. El cas és que no puc. No tinc amics disposats a sortir ni més idees per conèixer gent. He intentat conèixer gent per Internet pero seoc ignorat i això em fa sentir llàstima tant de la gent com de mi mateix. Vull poder sortir de festa, veure i tenir sexe, però em sento molt malament pensant que això és el que no he pogut tenir i el que em fa sentir tant malament. No se com controlar les emocions doncs mai havia tingut problemes estant sol, però ara sóc incapaç de fer res. Sento que he perdut el temps i que estic sol.
Agraeixo molt la vostra ajuda. Gràcies.
Laura Centellas

Hola!
Hi ha moments de la vida en què sentim que no acabem d'"encaixar" amb les relacions que tenim al voltant. És cert que durant la infantesa i adolescència, hi ha amistats que semblen imposades per la situació (perquè les famílies són amigues, perquè èreu molt amics de petits, perquè no hi ha ningú més de la classe que faci aquell esport...) i ens podem trobar que arribem a un moment on no hi tenim res en comú.
Quan ens sentim tant perduts, quan estem tant cansats de buscar i rebuscar maneres, ens pot ajudar PARAR. Parar de buscar i viure l'emoció que sentim. Escoltar el nostre cos, reconèixer l'emoció i viure-la. Acceptar la situació i visualitzar que és una situació temporal (durarà un temps).
No has perdut el temps, has anat fent allò que senties en cada moment. No et culpabilitzis daquesta manera. Sentir-se sol és molt dur i pot arribar a ser molt dolorós. Plora i descarrega tot el teu malestar, deixa que surti...
Finalment, pren-te uns dies de relax i, des de la calma, escriu una llista de 3 a 5 persones amb qui et sents còmode (poden ser coneguts actuals, familiars, antigues amistats...). Quan tinguis la llista, prova de parlar amb aquestes persones i observa com et sents. Proposa'ls quedar, segur que et sorprèn la resposta!
Una abraçada.
La Laura Centellas