Imatge
Cada cop que em miro al mirall no em sento be amb el que veig. Tothom em diu que estic perfecte, que ja li agradaria tenir el meu cos.. pero jo em veig malament. No m agrada i intento fer alguna cosa per agradar me pero no puc. Faig esport, menjo be o almenys ho intento (menjo una mica d tot) pero no puc, no ho. I despres em pregunto que perque no li agrado a ningu, si no m estimo a mi mateixa aixo es impossible😔
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per consultar i explicar-nos el que et preocupa. Estàs en l’adolescència, aquesta etapa és de molts canvis, entre ells els físics i els emocionals. En aquest moment deixem de tenir un cos de nena per tenir un d’adulta. El nostre cos canvia, i és normal que hi hagi coses que no ens agradin tant com d’altres. El consell que et donem és que acceptis aquests canvis. A tots ens agraden més unes coses que d’altres però les hem d’acceptar igual, ja que no podem fer res per canviar-les, el nostre cos és com és i tenim una constitució difícil de canviar. És cert que podem fer coses que millorar però mai des de l’obsessió. L'autoestima és l'acceptació i l'estima que tenim cap a nosaltres mateixos en la totalitat, el físic, la personalitat, el caràcter, les habilitats, etc. Per tant, és normal que quan no ens acceptem, això afecti a les nostres emocions. Se que és inevitable que et comparis amb els teus companys/es, tots ho fem, ens comparem constantment. Però, moltes vegades ens fa sentir malament i fa que tinguem més inseguretats perquè ens veiem diferents i ho interpretem pensant que som pitjor. Hem d’aprendre a fer comparacions saludables que ens facin sentir bé i que ens facin millorar. A vegades ens centrem molt en el nostre físic i oblidem que tenim moltes altres coses per les que la gent ens valora!! Ets més que un cos, el teu caràcter i les teves habilitats també conten i això afecta a la imatge que tenim i que tenen els altres de nosaltres mateixos. tenir una alimentació equilibrada i fer esport és molt saludable i tots hauriem de fer-ho per a la nostra salut, però no ho hem de fer per sentir-nos més acceptats. Tens motla raó amb aquesta frase, si tu no t'estimes ningú ho farà per tu! Fes-ho, ets única, amb el teu cos, amb la teva manera de ser, amb les teves emocions, etc. T’aconsello que aprenguis a mirar-te amb bons ulls. Una abraçada
La Laura Centellas