First
Hola. Primer de tot, gràcies. Admiro molt la vostra feina, i la agraeixo enormement.
Tinc varies preguntes en referència a la primera vegada. El cas és que fa temps que estic amb un noi i crec que aviat arribarà el moment de tenir relacions. Tinc com un neguit per el que pugui passar, però no és por, és simplement curiositat. He sentit dir que fa molt de mal i que es horrible i això em fa tenir-li cert respecte, i, tot i que no em treu les ganes de provar, sí que m'anima a demanar ajuda per que sigui el més còmode possible. Jo sé que ell no és verge i això potser ajuda. El que si que em fa una mica de cosa és que, quan he provar de masturbarme jo, no sento plaer. Amb ell, quan ens hem tocat (en plan preliminars) sí que sento... però no sé, potser no m'agrada gens....
Com he d'afrontar la primera vegada? I com puc superar els complexes físics que tinc per que el moment sigui el millor possible? (dintre que entenc que hi ha un procés de comunicació i millora amb el temos i que les primeres vegades, tant idealitzades en pel·lícules i llibres no són pas així) Com puc saber si estic 100% preparada?
Moltíssimes gràcies!! :)
Laura Centellas

Hola,
Per a que sigui el millor possible, el més important és que hi hagi comunicació i confiança amb l'altre persona, així com que la curiositat guanyi a la por i als nervis.
Serà inevitable que hi hagi nervis, ja que sempre que fem una cosa nova, estem més neguitoses.
I l'altre serà important que tingueu la confiança com per parar en el moment que no vulguis seguir, si així ho sents. Per tant, és molt important que ho puguis parlar amb la persona amb qui donis el pas.
Pel que fa al cos i als complexes, és important que ens estimem, no estem habituades a normalitzar els nostres cossos nuus i per tant, és habitual que el primer cop que estem davant d'una altre persona sense roba i en la intimitat, ens sentim inquietes.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas