Aïllament
Hola,…
Tinc conductes anorexiques (tot i que no em vui autodiagnosticar) des-de fa uns mesos i ningú ho ha notat, bueno la meva mare em diu que estic mes prima que l’any passat pero jo li dic que deu ser el creixement i les hormones.
M’estic aïllant, no tinc ganes de fer res, em sento buida, cansada, com si em faltes algo, amb una tristesa generalitzada, falta d’interès, només surto 3 cops per semana i no amb el grup classe sinó que amb la meva millor amiga, soles, son els únics minuts en els que em torno a sentir jo. Quan surto un dia o dos em compro una Monster per donar-me energia pero la cafeïna no em fa res, ni begudes energitzants, ni cafè, ni res. Estic tot el dia cansada al aixecar-me si no vigilo em puc caure perquè em marejo, em cauen mes cabells que abans, les ungles les tinc com ns fullades, talladetes en petites capes. I tal i com he dit no tinc ganes de sortir ni de fer res ,estic cansada, el meu dia es redueix a dormir, escoltar música, mirar Netflix, prendre el sol, pensar en el meu pes, i sobretot llegir, em puc llegir un llibre de 300 pág en un dia, la meva mare diu que la arruïnare pero es que amb els llibres, visc en un univers paral·lel, fora de la meva realitat de merda, son el meu lloc segur.
Em sento fatal, insuficient, trista, ahhhg, i com no surto el meus amics es diverteixen sense jo, i em fa mal, pero a la vegada penso gilipolles ets tu la que s’ailla, la que no vol sortir, mes ven dit no pot…
També dir que hi ha una cançó que escolto cada nit abans d’anar a dormir pa em sento molt identificada i se que no soc la única que està passant per això, es la cançó “Ojala” de Beret
Laura Centellas

Hola! Bon dia! Primer de tot, gràcies per consultar i explicar-nos el que et preocupa. Pel que ens expliques, fa temps que estàs patint i molt,... dir-te que el pas que has fet consultant, és molt important per a la teva recuperació. Com tu mateixa dius, no et vols autodiagnosticar i nosaltres tampoc podem amb aquest escrit, però les dues estem d'acord que els pensaments i les conductes que ens expliques són inadequades i molt poc saludables i s’han d’evitar.  Els aliments ens aporten energia i nutrients que el nostre cos necessita, és possible que si estàs tenint conductes poc saludables amb l'alimentació, el teu cos no tingui energia, et sentis cansada, el caigui el cabell, etc. Els trastorns de la conducta alimentària són trastorns emocionals, la persona que els pateix interiorment està trencada i utilitza el menjar per expressar el seu dolor...Amb això et volem dir que si no estàs bé aquestes conudctes seuiràn estant, com les podem aturar? treballant l'emoció i fent conscient el que estem sentint. El següent pas, és comentar-ho amb als teus pares. Si segueixes ocultant el que et passa, els mentiràs a ells però també et mentiràs a tu mateixa, et creuràs que estàs millor... necessites fer conscient el que t’està passant. Tu mateixa dius que no ets feliç, que ets insuficient i trista, tu saps que has de canviar tot això, potser et fa por però si no fem res aquests sentiments negatius que ens expliques seguiran. . Ells podran ajudar-te a buscar la millor ajuda per a recuperar-te.Compartir el dolor amb els altres, amb les persones que ens estimen, fa que d’alguna manera aquest patiment es redueixi, perquè el pots expressar i treure de dins teu! Fes-ho, no tinguis por! Per poder-te ajudar millor et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia.  Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Ets molt valenta acceptant que hi ha alguna cosa que no va del tot bé i demanes ajuda per posar-hi remei, és el primer pas per a deixar aquest malestar endarrere.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas