estries
Una pregunta, les estries surten a causa de que la pell s'estira, en els adolescents sol ser a causa de canvis bruscos de pes.
-Hi ha alguna manera de treure-les, sé que amb llimona es poden atenuar, però no sé si fins al punt de que no es vegin.
-Com puc prevenir-les? Serveix posar-se crema hidratant? Esque he pergut una mica de pes, tampoc no massa, però potser 3 kg i tinc por que em tornin a sortir. De fet, fa 5 anys que vaig perdre 5 kg de cop, em van sortir i les que tinc són des de llavors. Fa 2 anys vaig perdre potser 2kg i no me'n van sortir. I ara, tinc por que em tornin a sortir. A veure, sé que les estries són una cosa natural, però clarament tota persona no li agrada tenir ratlles a la pell. A sobre, sabent que et poden sortir al llarg de la vida i només tinc 17 anys.
-Sé que hi ha estries blanques i rosades, quina diferència hi ha? Les rosades pot ser que siguin reversibles?
Sincerament no sé com funciona el procés de que et surtin estries perquè els que em van sortir fa 5 anys en el glutis, no me'n vaig enterar fins mig any després. Jo veia que tenia ratlles als glutis, però tampoc no sabia què era i hi vaig deixar estar. Sincerament, em fa por baixar o pujar de pes perquè em surtin estries. Però, sincerament, no canvio de pes expressament sinó simplement passa.
Jo sincerament encara penso que els estries sortien més si baixaves almenys 8 o 9 kg, però després d'haver vist que fa 5 anys baixant 5 kg em van sortir, ara tinc por de que em tornin a sortir.
-Si ja he baixat aquest pes, ja m'haurien d'haver sortit o pot ser que tardin uns mesos a sortir?
No sé si és util i he calculat el meu imc i és actual de 20,69. Per tant, medint 1,59 he calculat que el meu pes sa seria entre 47 (IMC 18,59) i 62,... (IMC 24,...). De totes maneres, amb aquesta altura lo màxim que he pesat és 55 kg i allò mínim 49kg.
Gràcies per resoldre aquests dubtes!
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa! Ens expliques que t'han sortit estries...
El primer que pensem totes quan descobrim que tenim estries és: aaah, quina ràbia! No m’agrada…però, pensa que totes en tenim. I, m’encantaria dir-te fes això i marxaran, però no funciona així… No hi ha un mètode màgic que faci desaparèixer les estries. Pots anar al dermatòleg, o buscar consell d’algun professional que et recepti alguna crema, però solen ser cremes molt cares que el que fan és ajudar a rebaixar-la una miqueta, però no com desitges. També, trobaràs consells sobre exercicis físics concrets i alimentació. Però, et diria que vagis en compte amb la informació que pots trobar a Internet respecte a aquest tema, ja que prometen moltes coses i després moltes vegades ens decepciona perquè no desapareix del tot. Pensa que cada cos és un món, no tots tenim la mateixa genètica. I, el que els hi serveix a algunes persones, pot ser que tu no obtinguis el mateix resultat. Hi ha coses del nostre cos que no les podem canviar. Al final es tracta de seguir un estil de vida saludable, fent esport i menjant variat i de forma moderada... El millor consell que et puc donar és que acceptis que tens estries, COM TOTES, que no te’n pots desfer. I, NO passa res. Tots tenim complexes, aspectes que no ens acaben d’agradar o que ens fan sentir incòmodes, tinguem el cos que tinguem. El que passa que des de les xarxes socials i la publicitat ens fan pensar que això només ens passa a LES ALTRES (LES QUE NO SURTIM A LES REVISTES). Res més lluny de la realitat, ELLES TAMBÉ EN TENEN!!!! Però, al final és qüestió d’actitud, de com ho vulguem enfocar. Pots estar pendent de les estries i sentir-te incòmode i passar-ho malament. O, pots assumir que està allà i mostrar-te segura de tu mateixa i gaudir de l’estiu. Al final a qui has d’agradar és a TU. I, si tu no li dones importància els altres tampoc ho faran.
Espero haver-te ajudat! Una abraçada!
La Laura Centellas