Autoestima baixa?
Fins ara portava un temps que em sentia bé amb el meu cos, però va ser começar l'estiu i com cada any, venir-me més inseguretats. Només em sento bé vestin-me amb samarretes amples i llargues perquè aixi no se'm vegi el meu cos. Una cosa que sí que puc dir que aquest any he canviat, i no se perquè, és el fet d'anar amb banyador. Cada any em feia molta vergonya però aquest any nosé perquè això no em passa. Fa dies que penso en intentar començar a menjar una mica més bé i intentar posar-me a fer exercici una altre vegada ja que a part de que vull perdre pes (no tinc soprepes però casi ja que vaig baixar una mica) fa uns mesos en feia i em sentia més bé amb mi mateixa. Una altre cosa que em passa és que a vegades alhora de triar-me la roba per posar-me no em desideixo per res ja que moltes coses o no me les veig bé o no em sento còmode portan-t'ho. I una altre cosa que em passa és que cada dia al mirar-me al mirall no m'agrado... Podrieu donar-me algun consell per poder-me sentir més bé amb mi mateixa? Aaaa i una altre cosa, és que degut a tot això em donen com atacs d'ansietat i menjo molt fora d'hores i no coses sanes presisament.... Com ho podria controlar?
Moltes gràcies per tot el que feu :)
Laura Centellas

Bon dia! Primer de tot, gràcies per consultar i explicar-nos el que et preocupa. L’autoestima i aquesta acceptació amb nosaltres mateixes i el nostre propi cos és algo que costa molt de tenir. La societat ens diu que si no tenim el cos perfecte, no som boniques. I això és fals! L’autoestima passa per començar a acceptar que tots tenim defectes, ningú és perfecte. Un cop acceptem això, començaràs a veure que tothom té les seves peculiaretats que els fa ser únics i especials. I segur que tu també!! No et comparis, les xarxes socials i els anuncis fan molt mal. Lligat amb això, intenta tenir un estil de vida saludable: una alimentació variada i equilibrada i fer esport 4 o 5 cops a la setmana sense exigir-te massa. Gaudeix de l’activitat esportiva que et faci sentir bé i no facis esport per obligació ni per cremar calories. La paraula controlar no és saludable, en el moment que ens estem controlant ens entra aquesta ansietat que comentes, i sentiments de culpabilitat que hem d'evitar. Moltes vegades ens fa sentir malament i fa que tinguem més inseguretats perquè ens veiem diferents i ho interpretem pensant que som pitjor. Hem d’aprendre a fer comparacions saludables que ens facin sentir bé i que ens facin millorar. Com ho fem? La millor manera és comparar-se amb un mateix. Fixar-te amb TU fa unes setmanes o un any i pensar què has millorat i que t’agradaria seguir millorant. Pensa que al final, TOTS tenim COMPLEXOS, tinguem el cos que tinguem. I, tots som diferents i únics. El més important és que t’acceptis i et valoris tal i com ets!!! Pensa que el "cos perfecta" no existeix perquè la bellesa és relativa. A vegades ens centrem molt en el nostre físic i oblidem que tenim moltes altres coses per les que la gent ens valora!! Ets més que un cos, el teu caràcter i les teves habilitats també conten i això afecta a la imatge que tenim i que tenen els altres de nosaltres mateixos. T’aconsello que aprenguis a mirar-te amb bons ulls i amb molta atenció, perquè segurament descobriràs que hi ha molts aspectes (del físic, de la personalitat, de les teves habilitats...) que fan que siguis ÚNICA i PERFECTA tal i com ets.
La Laura Centellas