Celulitis
Hola, fa mes o menys mig any m'ha començat a sortir celulitis. I no ho entenc, perquè faig MOLT esport, menjo sa i variat, no menjo entre hores,etc.
Tambe noto que m'he engreixat de la panxa, i no ho enten. La meva germana no fa esport, menja molt pijor que jo i te el millor cos de tot el poble, i jo que em cuido molt, em passa tot això.
Em podrieu dir alguna manera de reduir o prevenir la celulitis? Es que no m'agrada gens mirar-me al mirall i veure'n. I per competir he d'anar amb mallot i sem veu la celulitis, i no m'agrada GENS.
Andrea Esquerdo

Bon dia! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupa! Ens expliques que tens cel•lulitis i no t’agrada. I, ens demanes si hi ha alguna manera de fer-les desaparèixer…
El primer que pensem totes quan descobrim que tenim estries o cel•lulitis és: aaah, quina ràbia! No m’agrada…però, pensa que totes en tenim. I, m’encantaria dir-te fes això i marxaran, però no funciona així… No hi ha un mètode màgic que faci desaparèixer la cel·lulitis. Pots anar al dermatòleg, o buscar consell d’algun professional que et recepti alguna crema, però solen ser cremes molt cares que el que fan és ajudar a rebaixar-la una miqueta, però no com desitges. També, trobaràs consells sobre exercicis físics concrets i alimentació. Però, et diria que vagis en compte amb la informació que pots trobar a Internet respecte a aquest tema, ja que prometen moltes coses i després moltes vegades ens decepciona perquè no desapareix del tot. Pensa que cada cos és un món, no tots tenim la mateixa genètica. I, el que els hi serveix a algunes persones, pot ser que tu no obtinguis el mateix resultat. Hi ha coses del nostre cos que no les podem canviar. Al final es tracta de seguir un estil de vida saludable, fent esport i menjant variat i de forma moderada.. Ès qüestió d’actitud, de com ho vulguem enfocar. Pots estar pendent de la cel•lulitis i sentir-te incòmode i passar-ho malament. O, pots assumir que està allà i mostrar-te segura de tu mateixa i gaudir de l’estiu. Al final a qui has d’agradar és a TU. I, si tu no li dones importància els altres tampoc ho faran.
Per altra banda, no et comparis amb la teva germana ni amb ningú. Cada cos és diferent, tot i ser germanes teniu constitucions diferents. Pensa que cadascú es fixa en el seu cos i els seus complexes, i no veiem els altres i ens semblen perfectes.
Una abraçada
Andrea Esquerdo (psicologa)