possible TCA?
Hola,
En 3 mesos aprox he perdut 4 quilos. Segons el IMC em falten baixar 3 quilos per arribar a l'infrapès (ara estic a 54). Es cert que al maig i juny vaig patir molt estrès i aixo em va treure una mica la gana. Ara al juliol i quan vaig acabar els examens al juny, he anat menjat com sempre pero si que noto que tinc menys resistencia al menjar, m'atipo una mica més rapid de lo normal.
No faig cap tipus de dieta i faig l'exercici que porto fent un any ja. Fa setmanes vaig menjar molt perque va ser el meu cumple i a sobre he baixat casi 1 kg en aquest periode.
No se si es que m'ha canviat el metabolisme (tinc 22 anys) o pot ser culpa de l'estres i ansietat que fa anys que pateixo, i que seria extrany que ara baixès de pes quan sempre l'he tingut igual (58-59 normalment). No em provoco vomits ni tinc pensat ferho, ni tampoc dietes ni res, però si que tinc com una mica d'addicció a que la bàscula marqui menys pes, i taambé em segueixo veient les cames gegants, les odio ja que sempre les he tingut grasses i en canvi la part superior del cos la tinc molt seca, ara encara més.
Que creieu que és? Gràcies
Andrea Esquerdo

Bon dia! Primer de tot, gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nps el que et preocupa. Com sabràs, les emocions i l'estòmac estan molt relacionats, quan estem nerviosos o estressats la nostra gana es veu afectada, normalment tenim menys gana. Podria ser que el teu estòmac s'hagi acostumat i ara tinguis menys gana encara que no estiguis sentint estres, el cos s'acostuma. Pel que ens expliques el que veiem és que estas en un moment d'angoixa i estres i la teva alimentació es veu afectada, el nostre consell és que busquis noves estrategies per gestionar l'estres. Per altra banda, dir-te que el número que veus a la bàscula no és només el greix corporal, aquest número està constituit pel greix, pels ossos, per la constitució, pels músculs, etc. Et recomanem no fixar-te en aquest número, sol crear obsessió i això no és saludable. Una abraçada!
Andrea Esquerdo (psicologa)