Complexes
Soc una pesona amb força massa muscolar i a més soc alta, això em fa veure'm molt grossa en general, perquè no em veig esvelta ja que soc alta , i tinc una greu frustració amb el meu cos i molts complexes arreu del cos. El conflicte em ve quan m'esforço a aprimar-me febt tant esport com em dona per fer el temps lliure que tinc i inclús he anat a una dietista per menjar saludable, el problema encara ha augmentat ja que em va dir que pes per allada bo em podia aprimar gaire mes d'un o dos quilos perque ja deixaria de ser saludable, me'ls vaig aprimar i em continuava veient exactement igual o pitjor, com a teanstorn alimentari no em preocupa perquè per alguna extranya raó veure que no n'estava satisfeta amb el canvi fisic que m'havia aportat la dieta em feia venir 'atracons' de voler menjar... Estic farta d'haver de vigilar amb tot el que menjo i no observar millores físiques...
Andrea Esquerdo

Bon dia! Primer de tot, gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupa.
L’autoestima i aquesta acceptació amb nosaltres mateixes i el nostre propi cos és algo que costa molt de tenir. La societat ens diu que si no tenim el cos perfecte, no som boniques. I això és fals! L’autoestima passa per començar a acceptar que tots tenim defectes, ningú és perfecte. Un cop acceptem això, començaràs a veure que tothom té les seves peculiaretats que els fa ser únics i especials. I segur que tu també!!
Per a tenir una bona autoestima també és important tenir un estil de vida saludable, amb una alimentació sana i equilibrada (sense prohibir-te cap aliment, tot amb equilibri) i realitzar activitat física diària per moure el teu cos per salut, no per perdre pes. Si realment el teu pes et preocupa i creus que necessites baixar de pes, aleshores és important que demanis ajuda als teus pares i que et faci una valoració el teu metge de referència i et digui què és el que necessites. Però en cap cas facis tu sola una dieta perquè podria ser perjudicial per la teva salut i et podries arribar a obsessionar molt. El "cos perfecte" no existeix perquè la bellesa és relativa. A vegades ens centrem molt en el nostre físic i oblidem que tenim moltes altres coses per les que la gent ens valora!! Ets més que un cos, el teu caràcter i les teves habilitats també conten i això afecta a la imatge que tenim i que tenen els altres de nosaltres mateixos. T’aconsello que aprenguis a mirar-te amb bons ulls i amb molta atenció, perquè segurament descobriràs que hi ha molts aspectes (del físic, de la personalitat, de les teves habilitats...) que fan que siguis única i perfecta tal i com ets.
Esperem haver-te ajudat i molts ànims bonica.
Una abraçada!
Andrea Esquerdo (psicologa)