masturbació femenina.
doncs que m'estic començant a masturbar i no se ven bé com es fa i no se si el que sento es plaer. pq no se el que es sentir plaer. Tampoc se com sabre que he arribat o no a l'orgasme. I EL QUE NO ENTENC, com ho sap la gent?
Laura Centellas

Hola,
L'orgasme és una sensació subjectiva, hi ha cert aspectes objectius com algunes reaccions físiques però la percepció i la sensació que produeix és personal.
Generalment la gent ho descriu com una sensació de plaer molt intensa i amb una reacció final com d'alleugeriment, de distensió.
Quan comencem a explorar-nos, sovint comencem pel tacte però estaria bé començar per la vista, que puguis mirar-te conèixer-te, reconèixer-te i saber ubicar totes les zones de la teva vulva, la uretra, el caputxó del clítoris, el clítoris, lentrada de la vagina, etc...
Després podem començar a tocar, a explorar-nos amb les mans, i per això t'adjuntem el següent video realitzat per estudiants d'infermeria on ensenyen amb una maqueta com estimular la vulva i el clítoris:
BOJWa8takY
Gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas