No m'agrada el meu cos
Hola!
Tinc un problema, sóc una nena q mai li ha important el que digui la gent del teu físic però entre comentaris ofensius, gent perfecte en les xarxes socials ...ja no tinc la mateixa seguretat. El q em faría més feliç seria perdre uns 5 kilos avans de que torni a l'institut. Si així fos, crec que l'autoesteima em pujaria moltíssim.
Em podrieu ajudar?
Gracies:)
Andrea Esquerdo

Hola! Primer de tot, gràcies per consultar i explicar-nos el que et preocupa. Pel que ens expliques vols baixar de pes, es per una qüestió estètica i és delicat començar a canviar
hàbits per tu mateixa, perquè et pot obsessionar la idea d’anar seguint
perdent pes i controlant el que menges. Per això és important rebre
l’acompanyament d’un professional que et pugui guiar i orientar.
També
t’animem a cuidar i reforçar la teva autoestima per acceptar-te tal com
ets i no en base al teu pes ni la teva imatge. És important que
entenguis que és fonamental cuidar-te i respectar-te a tu mateixa i un
pes no hauria de suposar la teva felicitat. Ara que estàs a temps,
intenta seguir el que et comentem. Per tal de construir una bona
autoestima, deixa de comparar-te amb els altres, no t’obsessionis amb
les xarxes socials, accepta els teus defectes i potencia les teves
qualitats, etc.
Sé que és fàcil dir-ho i díficil posar-ho a la pràctica, però
l'acceptació és l'única solució saludable que tenim! Pensa que potser no
pots aconseguir el teu objectiu, ja que cada cos és un món i hi ha
parts que no les podem canviar. I, no hi ha un exercici màgic que faci
que de cop tinguem el cos que volem o que canviï només aquella part del
nostre cos que desitgem canviar. Pensa que les emocions també afecten la
manera com ens mirem. Tots tenim complexes, aspectes que no ens acaben
d’agradar o que ens fansentir incòmodes,  tinguem el cos que tinguem. El
més important és que t’acceptis i et valoris tal i com ets! Com?
Treballant la teva autoestima. Pensant en què l'autoestima no només és
el físic, tenim moltes altres coses com, la personalitat, el caràcter,
les habilitats, que ens fan enivellar la balança de l'autoestima!
Accepta't, estima't
Andrea (psicologa)