Bulímia
Aquests tres últims anys he començat a tenir molts complexos amb el meu cos, a principis del 2019 vaig vomitar per primer cop després d'haver-me passat amb els weikis. Mai m'havia sentit malament per menjar de més, però no li vaig donar importància. Després d'això vaig tornar a vomitar un cop o dos quan em sentia malament. Ha sigut ara que després de tornar al meu pes de sempre (vaig engreixar en pandèmia i no ho vaig baixar, al contrari) els dies que menjo molt per sopar vomito, porto així quasi un mes i encara que sé que està malament i que sol em portarà a greus problemes no tinc pensat parar-ho. Després de vomitar em miro al mirall per veure'm i sentir rebuig amb aquesta imatge o almenys decepció o penediment, però passa el contrari, em veig satisfeta amb mi mateixa.
Laura Centellas

HOLA!gràcies per comptar amb nosaltres per explicar-nos el que et preocupa! Estàs en l’adolescència, aquesta etapa és de molts canvis, entre ells els físics. En aquest moment deixem de tenir un cos de nena per tenir un d’adulta. El nostre cos canvia, i és normal que hi hagi coses que no ens agradin tant com d’altres. El consell que et donem és que acceptis aquests canvis. A tots ens agraden més unes coses que d’altres però les hem d’acceptar igual, ja que no podem fer res per canviar-les, el nostre cos és com és i tenim una constitució difícil de canviar. Pensa que potser no pots aconseguir el teu objectiu, ja que cada cos és un món i hi ha parts que no les podem canviar. I, no hi ha un exercici màgic que faci que de cop tinguem el cos que volem o que canviï només aquella part del nostre cos que desitgem canviar. Pensa que les emocions també afecten la manera com ens mirem. Tots tenim COMPLEXOS (aspectes que no ens acaben d’agradar o que ens fan sentir incòmodes), tinguem el cos que tinguem. El més important és que t’acceptis i et valoris tal i com ets!!! Com? Treballant la teva autoestima. Pots començar pensant en quins són els teus valors, ja que moltes vegades els que ens jutgem som nosaltres mateixos. Comparar-te no servirà de res, cada persona te un cos diferent, no hi ha dos cossos iguals. No hi ha un cos perfecte, cada cos és perfecte per a cada persona. Imagina't que et posessin les cames del Leo Messi, com et quedarien? I si les teves li posessin a ell? Les teves cames són perfectes pel teu cos, i les seves ho són pel seu cos, i això amb totes les parts del nostre cos, les hem d’acceptar! Per altra banda, el tema que comentes de la vagina, nosaltres no som ginecòlogues i no podem ajudar-te, el que et podem dir és que com totes les parts del cos, la vagina també és diferent a cada persona, hi conviuràs amb ella sempre, comença acceptant-la i aquests complexes es rebaixaran!!
Et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Accepta’t i estima’t. Una abraçada!
La Laura Centellas