grasa descompensada
Hola, a la part superior del cos (cintura en amunt) estic superprima, no tinc grassa apenes i se'm noten les costelles. Per altra costat, a les cames o millor dit a les cuixes tinc molta grasa, estan gegants i ni que he fet exercici per endurirlos i ara estan bastant durs, segueixen sent molt grosssos i no sé que fer per treure'm cuixa nomès (sense treure grassa del cul).
Em veig bastant malament per culpa de les cuixes i no se que fer, i sense fer dieta estic perdent cada cop mes pes sense motiu i no entenc perque de les cuixes segueixo igual. Vaig tenir molta obsessió en baixar de pes per culpa de les cuixes (feia mes exercici i menjava una mica menys de racions) pero al veure que perdía cul vaig parar, pero igualment sense fer dieta estic baixant de pes i ara a sobre he perdut molt cul que no recupero.
Que puc fer? Gràcies
Laura Centellas

Hola! Primer de tot, gràcies per consultar i explicar-nos el que et preocupa. Pel que ens expliques vols baixar de pes, es per una qüestió estètica i és delicat començar a canviar hàbits per tu mateixa, perquè et pot obsessionar la idea d’anar seguint perdent pes i controlant el que menges. Per això és important rebre l’acompanyament d’un professional que et pugui guiar i orientar.
També t’animem a cuidar i reforçar la teva autoestima per acceptar-te tal com ets i no en base al teu pes ni la teva imatge. És important que entenguis que és fonamental cuidar-te i respectar-te a tu mateixa i un
pes no hauria de suposar la teva felicitat. Ara que estàs a temps, intenta seguir el que et comentem. Per tal de construir una bona autoestima, deixa de comparar-te amb els altres, no t’obsessionis amb
les xarxes socials, accepta els teus defectes i potencia les teves qualitats, etc.  L'autoestima és acceptar-nos i estimar-nos tal com som, amb el que ens agrada i no ens agrada tant de nosaltres. L'autoestima no només depèn de si ens agrada el nostre físic o no, l'autoestima la formen totes les àrees que formen la teva persona. Evidentment el físic està present, però també la nostra personalitat, el nostre caràcter, la nostra manera de ser, etc. No només som un físic, pel que no hem de pensar que només ens hem de fixar en el físic. Moltes vegades ens és més fàcil pensar en el que no ens agrada de nosaltres,que el que si ens agrada. Pel que el nostre consell és que pensis en totes aquelles coses que t'agraden de tu, ja sigui físicament com personalment, ja veuràs com en trobaràs! El que ens agrada compensa la balança i guanya respecte el que no ens agrada. Sé que és fàcil dir-ho i díficil posar-ho a la pràctica, però l'acceptació és l'única solució saludable que tenim! Pensa que potser no pots aconseguir el teu objectiu, ja que cada cos és un món i hi ha parts que no les podem canviar. I, no hi ha un exercici màgic que faci que de cop tinguem el cos que volem o que canviï només aquella part del nostre cos que desitgem canviar. Pensa que les emocions també afecten la manera com ens mirem. Tots tenim complexes, aspectes que no ens acaben d’agradar o que ens fansentir incòmodes,  tinguem el cos que tinguem. El més important és que t’acceptis i et valoris tal i com ets! Com? Treballant la teva autoestima. Pensant en què l'autoestima no només és el físic, tenim moltes altres coses com, la personalitat, el caràcter, les habilitats, que ens fan enivellar la balança de l'autoestima!
Espero haver-te ajudat, una abraçada
La Laura Centellas