nose que fer
holaaa, et volia comentar algunes cosetes que em pasen aveure si em pots ajudar.
Per començar, sobrepenso tot el que pasa, en ambits familiars, amorosos, amistosos, tot
i crec que aixo es deu a la poca autoestima i intento sentirme be amb mi mateixa, acceptarme pero no ho aconsegueixo i aixo em genera com anisetat, i menjo tot el dia i si no ho fai estic tensa tot el rato, parlo malament als meus pares…
I em sap molt greu que per un error meu ho paguin els altres, i l’unic que m’ajuda es l’institut pq estic entretinguda amb amigues, classes… pero els professors sempre em comparen amb el meu germa( diploma d’honor a batxillerat, i 12,987 selectivitat) i sempre em fan sentir insuficient. Se que m’he de començar a estimar i que totes les critiques no em facin mal ni em perjudiquin pero nose com començar.
Laura Centellas

Hola!
Les comparacions poden arribar a fer molt mal!!
Aquí ja ens dones una pista del que et funciona per no pensar tant: estar ocupada!
Intenta fer-te un horari amb una bona rutina que et permeti estar ocupada i fer coses. A part de l'estona dedicada a l'institut i als deures/estudiar, estaria bé que també hi hagi petits projectes que et proposes: per ex. remodelar l'habitació, fer un àlbum de fotos, aprendre a fer receptes de cuina, ... Fes-te un propòsit i posa't petits objectius.
L'autoestima es construeix a partir del que ens diuen les altres persones i dels missatges que ens diem a nosaltres mateixes. Així que l'únic que pots anar canviant és el que et dius a tu mateixa! Centra't en allò que fas bé, en les teves habilitats i intenta cada dia pensar una cosa que hagis aconseguit o de la que et sentis orgullosa. Només una cosa (Encara que sigui petita com no vessar la llet quan la tires a la tassa). Cada dia un motiu per sentir-se orgullosa. Fes-ne una petita llibreta ;)
Hem de preparar la nostra caixa d'eines emocionals i la llibreta de l'autoestima és fonamental!!
Una abraçada!
La Laura Centellas