PENSAMENTS EXCESSIUS
BONA NIT i moltes gràcies per la feina que feu!
Em passo per aquí per demanar-vos algun consell per intentar desconectar i que les cosses no em preocupin tant, ja que sempre faig muntanyes de coses sense importància. Des de sempre que m'he preocupat molt per tot, per la gent del meu voltant, i per aquells que estimo. Preocupar-se perquè tot estigui bé no és dolent, però ha arribat un cert punt en el que sempre necesssito que estigui tot bé. Avui per exemple he tingut un petit mal entes amb un amic i ara no hi puc deixar de pensar. Ell m'ha fet una broma i jo li he donat la meva opinió, (fa poc que ens coneixem). Després tot ha acabat bé, perquè no ens hem enfadat, però ara tinc la sensació de que no tornarem a parlar més i això em preocupa. Perquè li he agafat carinyo, crec que li enviaré algun missatge jo, però em causa inseguretat. Crec que el millor que puc fer és passar de tot, però nose com. Ara que començara l'institut venen èpoques difícils, no em sento a gust amb la classe que m'ha tocat. Sóc una persona segura de si mateixa i amb autoestima, però em preocupo massa per tot. M'agradaria madurar i avançar en aquest aspecte e la meva vida, es per això que us demano consell.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies pels teus ànims! Ens alegra veure que el consultori us ajuda!
Un recurs que funciona molt bé per les persones que "pensen massa" és l'hora/llibreta de les preocupacions. Es tracta que destinis cada dia una hora per poder pensar en tot allò que et preocupa. És important que compleixis l'horari (posa't una alarma) i que si el teu cervell es desvia cap a altres temes, el facis tornar a les preocupacions. Si cal, apunta-ho a una llibreta per poder centrar-t'hi durant l'hora de les preocupacions.
Durant la resta del dia, si hi ha algun tema que t'atabala, l'escrius a la llibreta (o notes del mòbil si en tens) i et dius a tu mateixa que ja hi pensaràs més tard.
Fes-ho conscientment i veuràs com amb una mica d'entrenament, aconseguiràs escollir si hi penses ara o més tard.
Pel que fa a la classe, malgrat que no et sentis a gust amb el grup, pots intentar descobrir què tens en comú amb cada company/a. És un exercici complicat perquè implica que t'has d'apropar als altres i conèixer-los una mica més per descobrir què us uneix. Fes-te aquest propòsit.
Ja ens diràs com estàs,
Una abraçada!
La Laura Centellas