Nou curs i por d'aquest!!!
Holaa!!
Primer de tot, donar-vos les gràcies per la feina que feu 💗.
Aquest any faré 4t d'ESO i tinc por, si, tinc por, perquè diuen que és molt difícil i, tot i això, no és l'única por que m'ha vingut al cap al pensar en aquest curs.
La primera seria decebre als meus pares, ja q sempre he sigut bona estudiant, tinc por que aquest curs em supere....
La següent és probablement la q més em preocupa, i és el no tindre amics "segurs", pq des de 2n d'ESO podríem dir que sóc la "rara", la "friki", la diferent, etc...pels meus gustos, pq a Alacant i per ahi, no molta gent jove parla valencià i tal, no escolta música en valencià o hi veu la tele en eixe idioma i jo si,...
Pq tot i que l'any passat, al pati hi anava amb 2 o 3 companyes, no les sentia amigues, pq al grup de 3 era la que sempre, SEMPRE, es quedava soles.
També l'any passat gràcies a la meua profe de valencià no vaig sentir tanta solitud, pq érem iguals, ens agradava la mateixa música, programes, malgrat que ens portàvem 15 anys. Als patis molts dies quedàvem per parlar de les novetats musicals, etc... I aquest estiu ens escriviem per compartir dates de concerts de música en valencià, obres de teatre, etc...
I aquest any no la tindré però estarà al centre, gràcies a ella vaig poder ser un poc més jo...
Per resumir, tinc por de no coindicir amb ningú i quedar-me a soles (pq aquest any han barrejat les classes i tots els que conec tenen ja el seu grupet), etc....
Moltes gràcies d'avançat!!!!
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per les teves paraules! ens animen a seguir amb la nostra feina!
Quan comencem alguna cosa nova, pot aparèixer la por i els dubtes, per això és important posar-hi nom i anar una a una:
- la dificultat de 4rt d'ESO. Centra't en les senyals d'alarma. Quines senyals t'avisaran que el curs t'està anant malament? Les notes del 1r trimestre? El 1r examen? Dificultats per estudiar? ... Tingues clara les teves senyals i així, si t'hi trobes, et serà més fàcil parar i demanar ajuda. Ves dia a dia, si has passat 3r, també podràs passar 4rt. Confia.
- Solitud dins el centre. Per una banda saps que hi ha la professora de català voltant pel centre, així que us podreu saludar i segurament et sentiràs més acompanyada. Per altra banda, potser et pots proposar conèixer una mica més els teus companys/es de classe. Intenta esbrinar què tens en comú amb cadascú d'ells/elles. I tingues present que són companys/es, més endavant ja veuràs si algunes persones acaben convertint-se en amics/gues. D'acord?
- Grupets. Els grups d'amics poden canviar i poden incorporar nous membres. No passa res per ser l'últim membre a incorporar-te ;). Si hi ha un grup de persones que et sembla interessant i amb qui t'hi podries entendre, endavant! Apropa-t'hi i proposa quedar. A veure què et diuen ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas